QuadCam Creative Commons License 2001.11.27 0 0 5
További aggasztó gondolatok:
- a Stilo jobban felszerelt alapban és csúcsban is, mint a vele egy kategóriában induló és szintén nem régi 147. Mindehhez közel 1 millióval alacsonyabb az ára. És van belőle igazán ütős változat (2.4 Abarth), a 147 GTA-ról ehhez képest csak keringenek a hírek. Ez alapvetően megkérdőjelezi a 147 létjogosultságát. És állítólag lesz ugyanez turboval, ami messze veri a csoport összes típusát. Akkor melyik a sportos márka a Fiatnál?
- a 156 GTA messze nem olyan kemény gép, ha pl. egyik legnagyobb konkurensével a BMW M3-asával hasonlítjuk össze. Nem dolgoztak vele túl sokat. De legalábbis nem eleget.
- Régóta nincs egyátalán összkerékhajtás a csoport egyetlen típusában sem. Most, amikor pl. a VW szinte az összes kiskategóriánál nagyobb autójában rendelhető ez az extra, a Fiat mintha megfeledkezett volna róla. Pedig a 80-as évek végén, 90-es évek elején még nagy divat volt az olasz márkáknál (Alfa: 33 4x4, Permanent 4, 155 Q4, 164 Q4, Lancia: Delta Integrale, Dedra Integrale, Y10 4x4, stb.)
- a kiváló TS motorokat gagyi Ecotecre akarják cserélni. Marad viszont dízelnek a JTD. Ez azért érdekes, mert bár a JTD nem egy rossz konstrukció (sőt!), CR dízelben sosem voltak igazán erősek, a TS viszont még ma is az élvonalat képviseli.
- miért kellett megszűntetni az 1.4 TS-t? Ez a motor lassan 5 éves lesz és tudja azt (sőt többet!), amit pl. a VW vadonatúj fejlesztésű 1.4 16V-je. Csináltak helyette egy butított 1.6-ot, ami maximum gyenge közepesnek számít.
- hol van a TS és a változóvezérlés az Alfa V6-okból? Ismerve a technikát, csak a hengerfejet kellene átdolgozni, és ismét fényévekkel lehetnénk a konkurencia előtt.

Mellesleg Alfa tulaj vagyok, tehát nem fikázásnak szánom, csak aggódom a márkák jövöjéért...