knbm Creative Commons License 2001.11.19 0 0 385
A dolog nagyon egyszerű, azért kell így csinálni mert így szabályozza a Peugeotnál a kereskedelmi ügymenet és ennek sok oka van. Nyilván te is tanulsz abból ha megégeted a kezed, így van ezzel a peug is.
Az autónál, akkor indul el a vámkezelés, vizsgáztatás, hitel és okmányiroda ügyintézés ha megvan a tulaj. Minden művelet az Ö nevével fut.
Képzeld el az alábbi (megtörtént)esetet. Elmegy a polgár befizet egy autóra 10%-ot, a többit majd az átvételkor viszi. A kereskedő üzembehelyezi az autót az ügyfél nevére, de a manust egy nappal az átvétel előtt elüti egy autó és meghal. Ott van az autó az elhunyt nevén, de nincs kifizetve. A hagyatékot zárolják, így az örökösök nem tudják még akkor se kifizetni ha akarják, de mi van ha nem akarják, mert nekik inkább a zsozsó kell. Az autót a kereskedő nem adhatja el mert nem az ő nevén van. Sőt az autót is zárolja a hagyatékot kezelő közjegyző.
Ebben az esetben a kereskedő kivárja a hagyatéki tárgyalást ott igaozolja jogos követelését és a magyar bírósági ügymenet nek megfelelően úgy másfél két év múlva születhet egy jogerős döntés, hogy eladhatja az autót. Ekkor az autó értéke már sokkal kisebb mintt a hiányzó 90%, tehát polgári peres eljárást indíthat az örökösök ellen...
Magyarul, az üzembehelyezést nem lehet visszacsnálni ezért a forgalombahelyezést csak akkor engedi a Peug, ha anyagilag mindek ok.
Mivel a szabályokat nem Te írod így azt kénytelen vagy elfogadni, vagy nem veszel ott autót. Egyébként pedig bízz a kereskedőben mindaddig amig nem ad okot az ellenkezőjére.
Előzmény: szistipisti (382)