JOKER Creative Commons License 2001.11.09 0 0 326
Csiribingyó:

Mint említettem, ha akarsz higgy a kereskedő "őszinte" sírásának a minimális haszonkulcsról. A jövőbeni, bizonytalan sorsú szerviz díjakra viszont nem nagyon lehet egy üzletmenetet alapozni, főleg mondjuk egy kisebb vidéki városban, ahol néhány tucat eladott után nem sok zsíros szervizpénz hullik be a kasszába.Főként, hogy sok fővárosi cég vesz vidéken autót, mert itt általában nagyobb kedvezményeket lehet kicsikarni, éppen a kevesebb potenciális vevő miatt.Azután mondjuk egy Szolnokon, vagy Miskolcon megvett autót, szerinted hányszor fognak Budapestről levinni szervizbe?
A szervizdíjak meg szerintem nem olyan gigantikus hasznot hoznak, kiindulva abból, hogy a cégnél, ahol dolgozom, több garanciális autó van és hát nem kellett igazán sokat rákölteni egyikre sem 1 év alatt(kb.100-150 ezer Ft/db).Ezt összeadva az általad felvázolt 10%-os haszonnal, az még autónként mindig csak kb.3-400ezer Ft haszon.Ez haszon autónként még vajmi kevés lenne egy autószalon üzemeltetéséhez és főleg nyereségességhez.
Pedig egy kisebb vidéki városban is meg tudnak élni az autókereskedők, abból a pár eladott autóból is. Vajon hogyan akkor?