Tetszik ez a topic, itt már lassan többet dicséritek a Hondákat, mint a Honda topicban. Csak így tovább.
Megmértem a Civicem órájának a csalását az autópályán a stopper + kilométeróra módszerrel és 160-as óraállásnál 150-es valódi sebességgel mentem. Viszont a végsebességget nem nagyon akaródzik neki elérnie, azt is 4-esben produkálja, a maximum 190 volt óra szerint, ami kb. 180. A gyári érték 188 lenne.
Sikerült mostanában 1000-1000 kilométert vezetnem egy 4 ajtós 1.6-os Focust és egy 1.4-es 5 ajtóst. Az 1.4-est élvezetesebbnek találtam, pedig az csak 75 LE, szemben az 1.6-os 100 Le-vel, viszont az 5 ajtós felfüggesztése keményebbre van hangolva, így nem billeg úgy, mint a 4 ajtós. Az 5 ajtós tetszett, bár a motorok ellen vannak kifogásaim: nem igazán pörgősek (értsd nem húznak jobban 5000 felett, mint alatta) és (különösen az 1.6-os hangja) nem szép. Az 1.6-osnak indulásnál villanymotorszerű hangja volt, tisztára, mint egy targoncának. Viszont a felfüggesztésük nagyon jó és a váltójuk is megszokható. Amikor visszaültem a Hondába, akkor azért láttam a különbséget: hiába ugyanolyan 2 autó gyorsulása, kanyarsebessége, stb..., attól még az egyiknek lehet sokkal sportosabb feelingje. Egy 4 személyes, sátoros európai körútra azért inkább a Focussal mennék, vagy még inkább egy Accord TypeR-rel:).
Üdv,
HondaVuk