Audió 307-be.
Úgy vettem észre, hogy az autóban az audió rendszer két okból szól viszonylag gyengén:
1. Nincs elég erő a fejegységben
2. Vackok a hangszórók.
Miután levettem az első ajtókárpitot, láthatóvá vált, hogy egy vacak olasz gyártmányú, 17cm-es hangszóró van elől. Bementem a Metróba és vettem két pár 17-es Dayton két utas hangszórót. Az első párt be is építettem előlre. Vigyázni kell arra, hogy nem a piros, hanem a szürke ér a pozitív!
A hátsó kárpit leszedése után enyhén pofára estem, mert a hátsó hangszóró helyén egy kb. 12 cm-es hasonlóan minőségi olasz valami volt, és én ugye 17-est vettem, mert úgy gondoltam naívan, hogy hátulra is az kell. (Hátulról egyébként csak egy műanyag tartóprofil hiányzik, amivel be lehetne építeni a 17-es átmérőjű hangszórót.)
Nem adtam fel, és egy kis műanyag vágdosás és távtartó szerkesztés után beépítettem hátulra is a 17-es nyomót. Hátul szintén más a kábelek színe, itt a régi hangszóró 1-es csatlakozójára menő ér a pozitív (valami narancs és hupilila csíkos).
Nem árt mindkét hangszóró mögé egy kis akusztikus szivacsot (vagy 2 cm vastag normál szivacsot) tenni.
A rendszer már kezdett így jól szólni, de az igazi dinamika csak akkor jött meg, amikor tettem a rádió/CD bemenő tápja elé 20000 mikroF kondit. A rádióba vagy 20 kábel megy be, így hirtelen nem tudom megmondani, hogy melyik-melyik volt, de az biztos, hogy egy szürke volt a pozitív.
Költségvetés: hangszóró 15000 Ft/pár, kondi 1200 Ft. Időigény: kb. 2 óra tanakodással együtt.
Ezek után a rendszer hangzása már elég elviselhető. Ha az eredeti egy 10-es skálán 2, akkor ez kb. 6,5.