czzf50 Creative Commons License 2001.09.26 0 0 44
Nos, ez úgy van, hogy Luzern-böl indul egy 1000 mm-es vonal, amely aztán szétágazik Hergiswil-nél, egyik fele megy Engelberg-be, a vonal vége már fogasléces. Itt Stans-ig jár az SBB Brünig adhéziós jármüvekkel, az LSE (Luzern-Stans-Engelberg vasút) pedig végig jár fogas+adhéziós jármüvekkel. A másik szárny teljesen az SBB-é, Giswil-ig adhéziós, onnan felmegy a Brünig-hágóra fogasként (a tetöpont Brünig-Hasliberg állomás), onnan lemegy Meiringen-be (fejállomás), innen pedig újra adhéziós vonalként Interlaken Ost-ba. Ezen a szárnyon Luzern-Giswil és Meiringen-Interlaken Ost között van adhéziós vontatás (kb. 80 km/h sebességgel), az átmenö vonatokat az adhéziós+fogas mozdonyok viszik. Luzern-böl Giswil-ig elég komoly "Rollwagen" forgalom van, az SBB normál teherkocsijait viszik ki felpakolva 1000 mm-es szállítókocsikra.

Itt vannak képek a Brünigbahn-ról:
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/ch/SBB_CFF_FFS/narrow_gauge/pix.html

Itt meg az LSE jármüvekröl: (nem sok, de hamarosan rakok majd fel)
http://mercurio.iet.unipi.it/pix/ch/narrow_gauge/LSE/pix.html

Előzmény: Törölt nick (43)