Rpisti:
Hülye vagyok, hogy nem irtam oda, de feltételezetem, hogy van GPS-ük a tűzoltóknak, amibe a térképező progi áttölti a koordinátát. Sőt, mint régi sci-fis, én még azt is el tudom képzelni, hogy a tűzoltóautóban van egy 60 000 forintos notebook is a mozgótérképes programmal és nem csak a GPS kompasz-kijelzését látja, hanem azt is hogy éppen hol van. Meg azt is le tudja olvasni a szar bitképes térképről, hogy milyen széles a híd a patakon és hány tonna a teherbirása. De ha nincs GPS és notebook a ninóskocsiban, de a központban van egy ocska asztali gép és térképező program, még az is jobb, mintha a térképtárból kell kihozni a térképet és azon keresgélni. Viszont csak GPS-sel nem fognak minden tanyára kimenni és felvenni a koordinátá, a GPS-be egyébként is csak 500 pontot tud benn tartani.
A távolságmérés, ha nem görbe menti, akkor mindig két pont közötti. A profi útvonaloptimalizálók lesz@rják a térképet, tehát nem a vektoros megjelenítéshez kötődnek. Csak a távolságokkal foglalkoznak, amit valahonnan tudnak (legtöbbször előre összeállított táblázatokból. Ha vektoros térképprogi része az optimalizáló, akkor sem a kész vektoros térképről veszik, hanem esetleg az annak előrállításához szükséges adatbázisból, ha az erre (is) meg van szervezve. De általában azok a térképes megjelenítést szolgálják, ezért nincs minden vektoros programban útvonaloptimalizáló. Hogy értsd, a térképrajzoláshoz az út vonalának képzéséhez szükséges leírás van meg (pl. Bezier-polinomként) és nem a két csomópont közti hossz. Azt már ki kellene számolni röptében a két koordinátából és a vektorfüggvényből.
Ezért tartottam illuzórikusnak a multkor, hogy van egy külön megirt útvonaloptimalizáló táblázatos távolságadatokkal és azt összemelegítik egy térképrajzolásra kialakított külön megírt térképprogrammal. Nem lehetetlen, de a két csapat ki fogja tépni egymás haját. Persze ha a pasa kiadja a parancsot ...