AstraF16v Creative Commons License 2001.08.05 0 0 26
Hi Mindenkinek

Anyámnak 0.5 évig volt egy 400-as Rovere (1.6 16v papiron 111 Le -asszem), tehát közel áll a 414-eshez.

Tapasztalatok:
Nagyon jó kaszni (nix recsegés), nagyon jó futómű, pontos kormány (eddigi gépeink közül a legjobb), gyenge "fading"es fékek, alulméretezett gumik/felnik. A motor külön történet, mindig forgatni kellett, hogy menjen, de nem volt semmilyen körülmények között nyomatékos. Nagyon egyenletesen pörgött föl, minden gázadást percízen vett, de túl könnyű volt rajta a lendkerék (váltáskor, emelkedőn érezhető hátrány, néha le is fulladt elinduláskor). A kupplung katasztrófálisan gyenge volt.

Egyéb hibák:
-a légkondi többször elengedte a gázt
-ködfények soha nem működtek 2 óránál tovább
-szokásos japán-spúrságok pl: ócska burkolatlan bajoszkapcsolók, fedetlen lemezek a csomagtérben, stb.

Tulajdonképpen nagyon jó kis gép volt, egyetlen igazi hibája az ára volt (de céges volt), kár hogy ellopták.

Tipp:
A 414-eseknél érdekes hiba, hogy a hűtőcső egy szakaszon magasabbra ível, mint a kiegyenlítőtartály szintje. Ha feltöltéskor nem nyomkodják ki belőle a levegőt, akkor többnyire levegős is marad és megeszi a vízpumpát. A vízpumpa elhalálozása a vezérlés szétugrását és hírtelen halált okoz. Ha mindezt autópályán adod elő, akkor a hengerfejet is kidobhatod (800.000.- Ft), nem csak az apróalkatrészt (200.000.-)

A mesteremnél 4 ilyen 414 járt már, úgyhogy nagy az esély arra, hogy egy ilyet fogjál.

CSőgáz

Előzmény: Tótati (25)