Na, még egy utolsót (bár nem telefon), a hosszúságokér' meg megabocs...
Bizony, a világon mindenhol nehézségekkel jár az új kommunikációs alkalmazások bevezetése. Az alábbiakban egy olyan válogatástközlünk, mely eredetileg Wall Street Journalban jelent meg, de azóta e-mailekben küldik egymásnak azok, akik úgy érzik, hogy végre vannak olyanok is, akik még nálunk is kevésbé értenek a modern technikához.
Egy kis önbizalom szerzésére kiváló olvasmány.
A Compaq komolyan fontolgatja, hogy a "Press any key" parancsot(Nyomjon meg bármilyen billentyut) felcseréli a "Press Return key"-re (Nyomja meg a "Return" billentyut), mert közönségszolgálatukat elárasztották azok a hívások, melyekben a hívó az "Any" (bármilyen) gomb billentyuzeten való hollétérol érdeklodött.
Az AST technikai tanácsadó szolgálatához egy hölgy betelefonált,hogy az egere nehezen vezérelheto, mert valami poros borítása van. A porosborításról kiderült, hogy az az egér muanyag zacskója, amelybeeredetileg becsomagolták.
Egy másik Compaq technikai tanácsadó fogadta az a hívást, melyben egyférfi panaszkodott arra, hogy a rendszer nem olvassa be a file-jait aszövegszerkesztéshez a régi flopijáról. Az úr, mint kiderült, címkétragasztott a lemezre, majd betekerte egy írógépbe és rágépelt. Egy másikfelhasználót megkérték, hogy hibás lemezeirol küldjön be egy példányt.Néhány nap múlva egy levél érkezett a felhasználótól - a flopikfénymásolatával.
Egy Dell-technikus azt ajánlotta egyik felhasználójuknak, hogy tegye vissza a flopit - amellyel bajlódtak - a meghajtóba és zárja be az ajtót. A telefonáló megkérte a technikust, hogy tartsa a vonalat. Hamarosan azt lehetett hallani, hogy atelefonáló leteszi a kagylót, keresztülvág a szobán és - becsukja a szoba ajtaját.
Egy másik Dell-felhasználó arra panaszkodott, hogy képtelen elfaxolni bármit is az új gépével. Negyvenpercnyi hibaelhárítási próbálkozás után az ügyfélszolgálatos rájött, hogy a férfi úgy próbált egy lapot elfaxolni, hogy azt a monitor elé tartotta és megnyomta a "Send" (elküld) gombot.
Ugyancsak egy Dell-felhasználó arra hivatkozott, hogy a billentyuzete nem muködik. Pedig letisztította: fürdokádját teleengedte szappanos vízzel és beleáztatta a billentyuzetet, majd minden billentyut egyesévelleszedett és lemosott.
Egy Dell-ügyfélszolgálatos olyan hívást fogadott, melyben a hívó vérben forgó szemekkel közölte vele, hogy a számítógépe rossznak és betegnek nevezte. Az ügyfélszolgálatos megmagyarázta, hogy a gép "Bad command" (rossz parancs) és "Invalid" (érvénytelen, más fordításban beteg, rokkant) válaszait nem szabad személyeskedésnek venni.
Egy összezavarodott hívó az IBM-nek telefonált, mert nem tudta kinyomtatni a dokumentumát. Azt mondta a technikusnak, hogy a számítógép azt mondja: "nem találja a printert". A felhasználó erre megpróbálta a képernyot a printerrel szembeállítani, de a gép még mindig azt üzente, hogy "nem látja a nyomtatót".
A Dell Computer Tech Supportnál egy felboszült hívó azt állította, hogy nem képes Dell számítógépét bekapcsolni. Miután megbizonyosodtak róla, hogy a gép be volt dugva a konnektorba, a technikus megkérdezte, hogy mi történik, ha benyomja a "Power" gombot. Erre a dühödt hölgy azt válaszolta: "Csak nyomom, nyomom ezt a lábpedált, és semmi sem történik." A lábpedálról kiderült, hogy az az egér.
A Compaq ügyfélszolgálatához betelefonált egy hölgy azzal, hogy a vadonatúj gépe nem muködik. A ügyfél elmondta, hogy kicsomagolta a gépet, bedugta a konnektorba, de 20 perc után még mindig nem történt semmi. Mikor megkérdezték, hogy mi történt, mikor benyomta a "Power" gombot, megkérdezte: miféle "Power" gombot?!
Egy IBM-ügyfélnek problémái voltak egy program telepítésével és hívta az ügyfélszolgálatot. "Betettem az elso lemezt, és rendben volt. Azt írta ki, hogy tegyem be a másodikat, de ezzel már volt némi probléma. Aztán amikor azt írta ki, hogy tegyem be a harmadikat, az még csak bele sem ment." Az ügyfél nem jött rá, hogy a "Tegye be a 2. lemezt" utasítás egyben azt is jelentette, hogy elobb vegye ki az elsot.
Igaz történet a Novell NetWire rendszergazdájától:
Hívó: Helló, ez az ügyfélszolgálat?
Technikus: Igen, segíthetek?
Hívó: A pohártartó a PC-men eltört és még garanciás. Hogy lehet megcsináltatni?
Technikus: Elnézést, pohártartót mondott?
Hívó: Igen, a számítógép elülso részéhez van erosítve.
Technikus: Elnézést, ha nem egészen értem, de ezt valami akció során kapta, esetleg egy kiállításon?
Hívó: Nem, a géppel együtt jött. Nem tudok semmiféle akcióról. Az van rajta, hogy "4X". Ezen a ponton a technikus elnémította a telefont, mert nem bírta tovább nevetés nélkül. Az ügyfél a CD-meghajtó dobozkáját használta pohártartónak.
(***** Na, ez UL, nem is tudom hány olyan emberrel találkoztam, aki ismerte a "főszereplőt"...*****)
Pannon GSM Desktop Support:
Felhasználó: Nem megy az Exchange-em!
Support: (hosszas vizsgálódás és helyszíni megjelenés után) Be kellenekapcsolni a monitort!
***
Felhasználó: Nem muködik a billentyuzetem!
Support: (hosszas vizsgálódás és a billentyuzet megtisztítása után) Areggeli zsömléket, édes péksüteményeket és a kávét nem a SPACE billentyu mellett lévo résekbe kellene szortírozni!
***
Felhasználó: Azt írja ki a gépem, hogy Missing operating system és nem csinál semmit!
Support: Talán ki kellene venni a floppy-t a meghajtóból!
***
Felhasználó: Egyszer csak elsötétült a képernyom, és ha megnyomom a Power gombot, nem történik semmi!
Support: Esetleg a konnektorba vissza kellene dugni a 220-as csatlakozót, amit kirúgtál véletlenül!
***
Felhasználó: Tönkre ment a monitorom. Csak zöld és kék szineket mutat. Kérem cseréljétek ki!
Support: Á, nem kell azt kicserélni, csak visszadugjuk számítógépbe a monitor csatlakozóját, amit már majdnem teljesen kirugdostál!
etc...