"Fiatot csak Brava-t vezettem két hétig, hát, kész felüdülés volt visszaülni a saját valóban fapados Skoda Feliciámba."
Ezt kifejtenéd bővebben?! :O)
Csak akkor, ha senki nem azzal jön, hogy fikázok vagy ilyesmi. Szubjektív tapasztalás, és kb két éve volt. Biztos rossz darabot fogtam ki, de nekem úgy mutatkozott be.
Tehát:
Az akkori főnököm nem akarta fizetni a benzinemet, de mivel küldözgetett jobbra-balra, vidékre és városon belül is, kölcsönkértem a cég Bravaját. Ne kérdezzétek, hogy milyen felszereltségű vagy melyik modell volt, mert se nem érdekelt, se nem kötötték az orromra. Egyet tudok. Fehér volt. :-) Az SPQR vagy hogyishívják a céget adta barterben a szerkesztőségnek használatra, és azt is tudom, nem volt egy agyonhasznált darab, alig pár ezer kilométer volt benne.
Egyik első utam az M1-esen vezetett Győrbe. Az tűnt fel, hogy hiába csináltam bármit is, az autó csak hangoskodott, de gyorsulni nem nagyon akart. ment-ment, de inkább lassítottam, mert éreztem, nem szereti, ha hajtják. 130-nál már veszettül zörgött a műszerfal műanyagja, de piros lámpánál alapjáraton is, szóval nem csak az út volt rázós.
Volt a kocsiban egy beépített eredeti Fiat rádió, hát az valami iszonyat vacakul szólt (de ez nem autóhifi-teszt :-) mindenesetre alig hallottam a motortól, olyan hangos volt.
Szüntelenül az az érzésem volt, hogy a kezemben fog maradni valami kapcsoló vagy gomb. Végülis ez csak a fűtésszabályzó gombbal történt meg, ami valamiért leesett. A kapcsolók valami nagyon idétlenül voltak elhelyezve, nem tudnám megmondani már, hogy mi volt velük a bajom, de valahogy nem estek kézre.
A kocsikulcs, a műszerfal kialakítása, az egész feeling kb. olyan volt, mint apám tízensok éves Lada Samarájában. Konkrétan nem tudok példát mondani, de az volt az érzésem, tákolmány az egész, sehol semmi finom kidolgozottság...
Ehhez képest a Feliciában a maga alulmúlhatatlan egyszerűségében is azt érzem, hogy minden gombot, minden műanyagidomot ehhez a kocsihoz tervezték, a kesztyűtartó kilincsén kívül sehol nem érzem, hogy a kezemben akarna maradni, a kocsiban 130-ig csend van, minden kapcsoló pontosan kézreáll, kényelmes minden stb.
Hogy korrekt legyek: azért tetszett a Brava is. Azzal is eljutottam bárhova. És a szervókormány nagyon bejött, azt hiányolom a Feliciámból - nomeg a légkondit.... :-)