Hi!
Hát beleolvasgattam a topikodba, sajnos jópár viccesnek ható úriembernek fogalma sincs arról, hogy miről ír.
Valaki az első hozzászólások között Dacia WRC-t keres. Na, erre azt mond6om, hogy 1985-ben a Dacia az első 3 helyen végzett a Párizs-Dakar rallye-n. Azóta sajna ...
Nekünk már a második Daciánk van - sajna a papa nem tudott a húsos fazék közelébe férkőzni, azé' nem nyomattyuk' Merdzsóval.
Tehát, ez a Berlina névre keresztelt jószág. Tipikus ismertetőjele, hogy visszatért a szimpla lámpa - a régebbi ikerfényszórós volt - a lökhárítóra nagyobb műanyag került, mely fekete. A hűtőt jóval nagyobbra cserélték ki - a régebbiben örökké melegedett a hűtővíz -, illetve a hűtőventillátor nagyon helyesen ékszíj segítségével állandóan forog. (Ne izélj már! Hogy lesz üzemi hőm.-ű a hűtővít? Na, akkor minek van a termosztát?)
Az első ülések végre nem rugósak, hanem keménybetétet kaptak - ha tásó maradt amilyen volt. A váltó kissé hosszú úton jár - nem sportkocsit vettél. A kuplung sokkal puhább lett. Sajna' a hátsó rugók szarok maradtak, ezért csináltattam bele. Pótrugót nem lehet betenni, mert a fékcső pont olyan helyen van elvezetve, ahová be kéne akasztani a pótrugót.
Ja, gázüzeműre csináltattam. Beraktak egy 60L-es tartályt a csomagtartóba - max. 48L-t lehet bele tankolni. A motor kissé gyengébb lett tőle, de max. 145Ft/L-ért tankolsz, akkor az a 6-8 lóerő ugye nem számít? Egyébként gázból nagyon jó a fogyasztás: 600km-re 43L-t tankoltam, igaz, nem használtam városban a kocsit, csak országúton, 90-110km/h tempóval. Ugye nem olyan rossz ez egy 35 éves(!) konstrukciójú motortól! (Itt jegyzem meg, hogy eddigi csúcsomat benzinnel, 5.26l/100km-rel tartom. A másik, hogy lemérettem a kompressziót a motorban azonnal, amikor átvettem: 12.8-13.3 atm volt, 5 hónappal ezelőttről: 11.9-12.7 atm.)
A festék lepattogzik a tetejéről, viszont az alváz remek: semmi baja.
Ja, 1995 májusában vettünk a kocsit.
Meg tudná mondani valaki, hogy miért néznek le az utakról, minket Daciásokat?