Kedves bmw001! (Milyen szerény név :)) )
Nem tudom, hogy elkezdjek-e Neked írni bármit is!? Te értelmezed is a szavakat, vagy csak kényszerböl átrágod magad rajtuk?
A Liener sorozat összes darabja megvan, de köszönöm, hogy ajánlottad, valóban nagyszerü dolog, én is szoktam ajánlani másoknak. Van azonban egy rossz hírem ezzel kapcsolatban. Az SAE szabványt átdolgozták a teljesítménymérés terén, úgyhogy a jelenlegi módszerek szerint kb. 2-5 LE-vel mutat többet a müszer a kinti és az európai értékek között. Itt jegyzem meg, hogy az utóbbi idöben Európában a DIN-t kezdi kiszorítani az ECE-szerinti mérés.
Azt már leírták Neked többen is, hogy az Európába szánt modellben az elsögenerációs, az RT/10 számára kifejlesztett motor van.
Az amerikai konszernekröl szerzett tudásod is elég hiányos a leírtak fényében. A Chrysler nem csak külföldre készített autókat, hanem elsösorban a belsö piacra. Késöbb került bírtokába a Dodge és a Plymouth, söt a Cord is hozzájuk került, mielött végleg eltünt volna az autógyártás színpadáról, valamint a Studebaker.
AZ Eagle márkanevet csak a Mitsubishivel közös programjuk beindításakor hozták létre, az nem volt soha konvencinális amerikai gyártó.
Azokban a videokazettákban, mint "hiteles" forrásban azért nem bíznék annyira a helyedben! :))) Nekem is megvan a Duke kiadó gondozásában a Lamborghini Diabloról és a világ leggyorsabb autóiról szóló két kazetta. Tökéletesen látszik, hogy egy, az autókhoz mit sem értö, unatkozó fickó csinálta a hangalámondásos szinkront egy vasárnap délután. Még jó, hogy általában hallani alatta az eredeti szöveget! Csak egy dolgot hadd emeljek ki példának:
A Cobra számára is használt 427-es blokkot következetesen fordítja Ford 27-nek, mert elötte megemlítik, hogy a motor a Fordtól származik, de ha a legkisebb ismeretei lennének ezen a téren, akkor tudná, hogy a szám a köb-hüvelykben megadott lökettérfogatot jelöli és a 289-387-427-es sorozat legnagyobb tagja. Ugyanitt megemlíti, hogy az elméleti végsebessége az autónak 480 km/h. Na erre azt hiszem nem kell semmit írnom! :))
Ha Shelby lenne a szülöatyja ennek az autónak, akkor azt erösen hangsúlyozták volna, ezzel szemben csak mint a Cobra szellemiségét továbbörökítö autóról beszéltek annak idején. A motor meg egy kisteherautóból származik, amit a Lamborghininél alakítottak át a Viperben való használatra.
Ott az volt a kérdés, hogy volt-e 12 hengeres, ahogy Te állítottad, vagy nem. Nem pedig az, hogy melyik a legerösebb.
Az utcára szánt GTS/R mellesleg 507 LE volt.
Melyik Ruf összkerékhajtású? Én több olyan Ruf-Porschet ismerek, ami csak hátsókerékhajtású, mint olyat, ami összkerekes. Az meg egyszerüen nem igaz, hogy egy összkerekes ab ovo jobb, mint egy csak hátsókerekes autó. Ugyanis például a Porsche farnehézsége miatt az összkerekes változata extrémnagy kanyarsebességnél tolja kifelé az orrát, de a hátsós olyankor meg lehet indítani túlpörgetéssel, és befordítja a hátulját, az összkerekes meg csak egyre tolja az orrát, és a gázelvétel sem segít, max. egy kis kézifékes rásegítés, de ahhoz meg ott kell lenni a topon. Tehát elmondható, hogy annak ellenére, hogy spec a Corvette-nél én is jobbnak tartom a Porschet, nem biztos, hogy az adott dolog 100% jobban müködik abszolút értelemben.
Ráhibáztál a bburago valóban gyárt C% Corvette-et is! :)))
A leggyorsabb autó pedig a McLaren F1 volt 371,xx km/h hitelesített sebességgel.
Mellesleg már nem gyártják, úgyhogy nem lehet ez a jelenleg legerösebb szériában gyártott autó.
A "hihetetlen" gyorsulású autóról meg annyit, hogy 200 darab készült belöle 85-86-ban a Gr.B elöírásainak homológ szériájaként, és a végsebessége ezzel a váltóval úgy 160-180 km/h között volt. Ilyet pedig bárki tudna csinálni, hogy berak az autó alá egy olyan rövid, pontosan kapcsolható váltót, amivel elérik ezt a sebességet és gyorsulást.
Ennyit a "makacs tényekröl"