bmw001 Creative Commons License 2001.06.09 0 0 1220
Fargo:

klap, klap, klap és kitör a tapsvihar :))

Kár, hogy a Ford Pinto sztory kimaradt a Volvo ellenében.

Boro :

És ebben? Senkiről nem hallottam még, aki a Ruf Porschét kezes autóként jellemezte volna, pedig beszéltem már jónéhány emberrel, még az autót ismerő versenyzővel is (a saját Porschés tapasztalataim is ezt mutatják). Általános volt az a vélemény, hogy egy kimondottan alattomos viselkedésű kocsi, amelyet nagyon nehéz kiautózni. Ugyanennek az ellenkezőjét állítja mindenki, aki csak vezette a C5 Corvette-et.

Most buktál, öcsi. A Ruf négykerékhajtású. Ennek a hajtási módnak több hátránya is van, pl. a túlsúly. Azonban egy ilyen autó egyszerűen nem lehet alattomos, úgy fordul a kanyarban, mint a sínautó. Mondom, tapasztalatból mondom. Ja, nem is tudtam, hogy a Bburago gyárt C5 Corvettet, mindenestre gratulálok, hogy sikerült beszerezned.

Fastcar:

"A Vipernek igenis az Európába szánt változata 384 LE, és a katalógus is külön hozza (Genfi Automobile Revue 2000). Csak Chrysler név alatt forgalmazzák ezt a változatot. A végsebesség ca. 285 km/h erre, és 298 a 455 LE-sre a katalógus szerint. Ez teljesen korrekt is, mert a német auto motor uns sport 2000 július 12-i számában az inkriminált cikkben, ahol a leggyorsabb autót keresik, pontosan ennyit mértek neki, míg a 100-ra történö gyorsítást 0,1 másodperccel lassabban (azaz elhanyagolható eltéréssel) hozza. "

A Chrysler csoport eredetileg 3 különböző, az idők folyamán felkajált gyár nevén forgalmazta autóit USA, a Chrysler nevet emlékeim szerint az egyesülés előtt csak USA-n kívül használta, az USA-ban csak Dodge, Eagle és Plymouth néven forgalmazta autóit. Az Eagle emlékeim szerint már kifutott, de erre nem esküdnék. (pl. eagle talon = Mitsubishi Eclipse. Jelenleg a Chrysler vOYAger pl. Dodge Caravan néven is kapható.

Persze a GM-nél is ismerős, a Chevrolet Lumina, az Oldsmobile Silhouette és a Pontiac Transport gyakorlatilag egy és ugyanazon autót jelzi.

Hasonlóképp a Ford Taurus és Mercury Sable, értelemszerűen a Fordnál.

Nem akarok a DIN és SAE teljesítménymérés közti különbségről vitatkozni Veled, mert ez tűlünk független, opjektív tény. Hirtelen csak egy olyan könyv jut eszembe, ahol szájbarágósan le van írva: Liener György Autótípusok című könyvének 1977-es kiadása. Tudom régi, de alapműnek számít, sok helyen hozzáférhetsz. Ebben a könyvben több autó DIN és SAE teljesítményadatai is szerepelnek egyszerre. Remélem, egy közlekedésmérnök is betéved a topikba és akkor végleg eloszlatja benned a kételyt. A lényeg, a USA-ban a SAE, mig európában a DIN szabvány dívik. Az előbbinél a motor főtengelyén mérik, a második esetben pedig a hajtáslánc végén, magyarul a kereken. Teljesítmény mérő padról talán már hallottál. Nálunk is van több, általában a jobb tuningcégeknél.

A Dodge Viper Európában Chrysler Viper néven kerül forgalomba. Egy azonban lényegtelen, hiszen az autón se a dodge sem pedig a chrysler felirat nem szerepel, hanem természeten csak viper emléma. A két autó gyakorlatilag tök egyforma (persze lámpacsere azért van) a teljesítmény adatbeli különbség csak a DIN kontra SAE szabvány közti eltéréséből következik. HA az amerikai és az európai katalógust végigbújod -erre elég a net-, akkor végig látható az ebből adódó 20-25%.

Olyan van, hogy egy európai autó az USA-ban forgalmazva gyengébb, azt hiszem ez a környezetvédelmi szabályok (zaj+kipufogógáz) betartatása miatt adódik.

"A Vipert 89-es Detroiti Motor Show-n mutatták be mint koncepció autót és 92-töl gyártották szériában. Shelby a 60-as években a Cobrát követte el, a kettönek meg annyi köze van egymáshoz, hogy a Vipert tekintették szellemi utódjának, a zabolázhatatlan, nyers erö megtestesítöjének. Soha, sehol, senki nem mondta, hogy ezt az autót is Shelby követte volna el! Márpedig ha így lenne, akkor azt lépten nyomon hangsúlyoznák"

Nekem ez kérlek szépen megvan videokazettán, ahol Carol Shelby nyilatkozik. Ezek szerint a Viper ötletét ő vetette fel ,ő javasolta a motort és az első skiccet is ő készítette. A kazi címe rendkívül egyszerű: "Amerikai sportautók" és az autópicban lehetett megrendelni pár éve.

"A Viperek mindeegyike, még a 2003-as modellévre megjelentetett új modell is 10 hengeres, nincs 12-es belöle. Az új modell egyébként az utcára 506 LE-vel kerül. "

Igen, de nem ez a csúcs. 97 óta kapható a GTS-R, amely a GT-s homológizáció miatt jött ki. 650LE, 150kg-mal könnyebb, mint a GTS, nem kék-fehér, hanem fehér-kék.

Astra:

"Az az igazság, hogy a Viper elég ütősen tud kanyarodni!" Hidd el a Ruf jobban. A szívem a Viper felé húz, előbb vennék ismét Vipert, mint Porsche-t, de akkor is ami tény, az tény.

"Nem véleltlen, hogy a Viperek porig aláznak mindent a GT kupában. "

Egy dolog az utcai és egy másik a pályaverseny változat. A versenyfutómű alkalmatlan utcára, talán láttál már olyan, hogy már egy buckásabb pályán is "szikrázik" a Viper alja. A porig alázás pedig relativ, ha kimész a jövő hét végi futamra, megláthatod Te is.
Egyébként 8 literes motorral valóban nem véletlen. A Viperek a mai napig kb. 100-150 lőerővel erősebbek, mint a Porsche. Érdekes a GT versenyek legújabbkori történelme, hiszen amerikaiak találták ki amerikai autóknak (nem felejtkeztem + a MCLaren F1-ről). A Viper sokáig kaszált is, aztán jött a Porsche GT1 és a Merci CLK-GTR. Hopszla lett GT1 és GT2. GT2-ben a Vipernek megmaradtak az 3.6-os Porsche-k. Aztán megszűnt a GT1 (kit érdekel, hiszen nincs benne amcsi autó, igaz?).

"De a "hülye amcsik" nem szaros 100 kmh-ra gyorsulnak 1000le-vel, hanem 360-ra 8 mp alatt :) "
Láttál már egy olyan gumit közelről? Hát utcára nem igazán való. Utcai gumikkal 1000 lóerőt nem tudsz 1 tengelyre felvinni. A briteknél van egy VEETECH nevű csapat, aki 1000 lőerős dupla garett töltős vipereket gyárt, 1-100 3.4 sec, 1-200 9.8. Ezeket ők mérték, ők adják meg, tehát biztosan nem jobb.

Néhány idézet a Guiness Rekordok könyvéből.

A világ leggyorsabb, sorozatban gyártott autója:
A Jaguar Sports (Bloxham, Oxfordshire) által készített XJ220 a nardói versenypályán 1992 június 21-én Martin Brundle-lal a volán mögött 349,21 km/h sebességet ért el.

dugattyús motorral elért legnagyobb sebesség
A kerékmeghajtású kocsival mért legnagyobb sebesség 696,35km/h volt, amelyet At Teague (USA) 1991. aug. 21-én auz utolsó 40m-en ért el a Speed-O-Motive Spirit 76-tal a Bonneville Salt Flat-en

A legnagyobb teljesítményű sorozatgyártású motor
A jelenlegi legnagyobb teljesítményű sorozatban gyártott kocsi a McLaren F1 6.1, amely 627LE teljesítményű

MOST JÖN A HIHETETLEN:

A sorozatban gyártott modellek legnagyobb közúton vizsgált gyorsulását 0-96km/h-ra (60mph) 3,07s alatt érte el egy FORD RS 200 evolution 1994. május 25-én.

"A tények makacs dolgok. Nehéz őket korrumpálni"