fastcar Creative Commons License 2001.06.09 0 0 1172
Hadd mozduljak rá az offtopicra, mert egyik kedvenc témaköröm a szupersportkocsik világa!

A Vipernek igenis az Európába szánt változata 384 LE, és a katalógus is külön hozza (Genfi Automobile Revue 2000). Csak Chrysler név alatt forgalmazzák ezt a változatot. A végsebesség ca. 285 km/h erre, és 298 a 455 LE-sre a katalógus szerint. Ez teljesen korrekt is, mert a német auto motor uns sport 2000 július 12-i számában az inkriminált cikkben, ahol a leggyorsabb autót keresik, pontosan ennyit mértek neki, míg a 100-ra történö gyorsítást 0,1 másodperccel lassabban (azaz elhanyagolható eltéréssel) hozza.

A Vipert 89-es Detroiti Motor Show-n mutatták be mint koncepció autót és 92-töl gyártották szériában. Shelby a 60-as években a Cobrát követte el, a kettönek meg annyi köze van egymáshoz, hogy a Vipert tekintették szellemi utódjának, a zabolázhatatlan, nyers erö megtestesítöjének. Soha, sehol, senki nem mondta, hogy ezt az autót is Shelby követte volna el! Márpedig ha így lenne, akkor azt lépten nyomon hangsúlyoznák!

Nem szerencsés az amerikai autók gyenge futómüvének példájaként sem felhozni, mert sok helyzetben a Lotus Exige tudta csak utolérni szlalom, meg hasonló téren:



Kikerülési teszt (jávorszarvasteszt-szerüség) 110 méteres terhelésváltási úttal

Chrysler Viper GTS 147 km/h
Lotus Exige 141,4 km/h
Porsche 996 Turbo 139 km/h
Lamborghini Diablo GT 136 km/h
BMW M3 (E46) 136 km/h
Subaru Impreza GT 131 km/h
BMW Z8 128 km/h
Honda S2000 128 km/h
Mercedes CLK 55 AMG 124 km/h
Maserati 3200 GT 123,8 km/h
Audi RS4 123 km/h
VW Golf V6 4motion 120 km/h

Szlalom 36 méteres bólyatávval

Chrysler Viper GTS 133 km/h
Lotus Exige 132,9 km/h
Porsche 996 Turbo 128 km/h
BMW Z8 127 km/h
BMW M3 123 km/h
Lamborghini Diablo GT 122 km/h
Audi RS4 120,7 km/h
Maserati 3200 GT 120,4 km/h
Subaru Impreza GT 120 km/h
Mercedes CLK 55 AMG 119 km/h
Honda S2000 118 km/h
VW Golf V6 4 motion 113 km/h

Keresztgyorsulás (a Hockenheim-Ring Querspange nevü kanyarjában mérve)
(jelenleg az utcai gumik szabják meg a határt 1,3g-ben)

Porsche 911 GT3 Cup (slick-gumi) 1,6g
Lamborghini Diablo GT 1,3g
Porsche 996 Turbo 1,3g
Chrysler Viper GTS 1,25g
Audi RS4 1,2g
BMW Z8 1,2g
Lotus Exige 1,2g
Maserati 3200 GT 1,1g
BMW M3 1,1g
Honda S2000 1,1g
Subaru Impreza GT 1,0g
Mercedes CLK 55 AMG 1,0g
VW Golf V6 4motion 1,0g


Tehát a fentiek jól mutatják, hogy nem jó példa az inkriminált mondatra. A régebbi Corvette, amilyen BkorVette-nek is van az jó lenne erre, mert ott valóban elmarad a korabeli európai kocsik mögött. A C5-röl nincs tapasztalatom, nem nyilatkozom.
A témakörben érdemes még elolvasni a Mitöl sportautó egy sportautó címü kb. 200 hozzászólást tartalmazó topicot is!

A Viper féke, igaz nem éri el a Porsche és a Lamborghini szintjét, 3 méterrel rövidebb úton áll meg 100 km/h-ról, mint az Audi A4 2.8 quattro. Ráadásul jól adagolható és érezhetö a tesztek szerint. Az idei évtöl pedig már rendelkezik ABS-szel is.

A Viperek mindeegyike, még a 2003-as modellévre megjelentetett új modell is 10 hengeres, nincs 12-es belöle. Az új modell egyébként az utcára 506 LE-vel kerül.

UI: Bocs a hosszért