bmw001 Creative Commons License 2001.06.08 0 0 1159
"...ahol a 300km/h közelében járó sporkocsikat tesztelnek (Porsche, AMG merci, Ferrari, Alpina BMW, Viper. Itt feketén fehéren leírják, hogy a Viper nem üti meg még a 90es évek elejei követelményeket sem.)"

Aha, AutoBild test. Nem szoktad olvasni az Autós újságírás ámokfutói c. topicot? Ott már ki lett tárgyalva az egész.

Először is egy 2(!) vel ezelőtti Vipert testeltek benne, ami 3xx lóerős volt, a most kifutott volt 450, a legújabb 550 Lóerős.
De ez csak az egyik gáz volt.
A másik bibi ott volt, hogy a bajorok fele tuningolt volt (Ruf Porsche, Brabus vagy AMG merci nem emléxem már).
Namost, ha betettek volna egy Callaway Corvettet, vagy valami más tuningolt Vipert/Corvettet (nem maszekot természetesen) asszem a Ruf Porsche behúzhatta volna fülét farkát...

Ehelyett betettek a tesztbe egy már akkor lejárt Vipert... Boccs.

Bocs, hogy bepasztáztam az egészet, de így szem előtt van. Vegyük sorba.

Volt szerencsém Vipert vezetni és Ruf Porscheben utazni, ezért merészelném a gyakorlati oldalról megközelíteni az egészet. Ráadásul az ominózus Auto Bild is megvan, de lehet, hogy Auto motor und sport. A teszt a leggyorsabb autókról és azok végsebességéről szólt. A széria német autók azért estek ki a játékból, mert gyárilag le vannak szabályozva 250-nél. Valóban be lehetett volna szerezni tuning amerikai autókat, de sokat nem változott volna a helyzet, ugyanis nem nagyon van olyan a kínálatban, mely igazán nagy végsebességet menne. Az amerikai autó nem a végsebességről szól. A viper adatai SAE (USA szabvány) lóerőben vannak megadva. E mérési módszer általában 20-25%-kal többet ad, mint a DIN lóerő, hiszen itt a hajtáslánc kihagyásával, a főtengelyen mérik a teljesítményt. A GTS teljesítménye DIN 387LE, azt hiszem ez az érték szerepelt a német tesztben is. Tegyük hozzá azért, hogy nem volt Lambo diablo, F50, de még csak egy 550 Maranello sem a mezőnyben. Viszont a Ruf végsebességét az F50 sem tudja, úgy emléxem (ennek utána lehet nézni, a Ruf 332-őt ment). Esetleg említhetnék még két kisszériás, de teljesen gyári autót, mely ráadásul még német is Merci CLK GTR, Porsche GT1.

Térjünk egy kicsit vissza a Viper-ra. Hihetetlenül szép darab, iszonyúan gyorsul, de sajna itt a vége. A fékei nem igazán jók, pedig hatalmas tárcsái vannak. A hatalmas motor miatt az autó rendkívül orrnehéz, így egyszer alul (gáz nálkül) egyszer túlkormányzott (gázzal). Kanyarból való kigyorsításkor nagyon gorombán bánik a pilótával. Szinte észrevehetetlenül megpörögnek a kerekek és máris kilinccel előrefelé veszed a kanyart. A sperrdifi nagyon hiányzik. Nagy rutin kell hozzá, hogy megfogd; csak egy apró kattanást érezni a kormánykeréken, amikor elindul, azonnal gáz vissza és ellenkormány. Ha túl visszaveszed a gázt, akkor is megpörög (hirtelen alulkormányzott lesz, ettől az ember nagyobb forgat a kormányon, aztán kacsázik is). Fékezni + pláne nem szabad. Apróbb ergonómiai hiba, hogy a forró kipurogócső be- és kiszálláskor könnyen megégeti az ember lábát és gatyáját. Nagy sebességgel nem lehet vele haladni, mert megsüketülsz, ha ponyvával próbálkozol, könnyen letépi a menetszél.
Tudom ez nem a GTS, de nincs olyan ordító technikai különbség, sajna a fék is ua.

Most akkor jöjjön a Ruf Porsche. Vagy a 95-ös vagy pedig a 96-os magyar Forma1-en vitt egy volt versenyző 3 kört a szombati időmérő és a Porsche Supercup betétfutam közt. Ez volt a Spacecar, tudjátok aki rajtnál hátulról elkíséri egy körön át a mezőnyt. Gyerekek, ilyen autót! A célvonalnál van egy kis ajtó a palánkon, ott gurultunk ki. Majd nyomott egy kövéret, a hid alatt valahol 160-180 körül járt a mutató. Aki gyorsult már a ringen, tudja mekkora dolog ez, hiszen a célvonaltól a híd nincs 200 m. A spacecarnak van egy kritériuma, meg kell futnia az adott pályán a legjobb edzéskörátlag 70%-át. Nos, ez a darab 1:41-et ment, teljesen széria kivitelben, mely elég volt a formai 1-es 1:18-nak. Összehasonlítva a Porsche Supercup mezőny legjobb ideje 1:44 volt, (versenyre készített autók, lekönnyítve, versenyfutóművel, slick gumikkal, persze jóval gyengébb motorral). Egy másik összehasonlítás: a GT II-s Viper, mely lényegesen jobb a szériánál (650-700 lóerő, 200 kilóval könnyebb, verseny futómű, slick gumi) 1:38 körül tud a legjobb versenyzővel. Bevallás szerint a Ruf 1:41-es idejében még igy is benne maradt 1 sec, elképzelni sem tudom, hogy versenyre felkészítve mit tudhat. Az első magyar GT futamon egy Audi S4 volt a shift kár, 2:12 ment, rosszabbat, mint az Opel Astra kupa autói, csakhogy legyen más összehasonlítás is. Hidd el, ha kanyar is van, akkor nincs olyan amerikai autó a piacon, amelytől a Ruf Porschenek be kéne húzni fülét farkát.

Előzmény: Kúper (1148)