A Fabia muszerfala – nekem – fantaziatlannak tunik a Cliohoz kepest, viszont az utobbie kopogos muanyagbol keszul. Igy konnyu olcsobbnak lenni. Ettol fuggetlenul a Fabia tularazott, ez ketsegtelen. A Fabia nagy elonye a Cliohoz kepest, hogy tobb benne a hely, a vezetoulesben legalabbis. A Clioban szorongtam, es utaltam benne az intenziv muanyagszagot. A Fabia Sedan csomagtartojat meg nem lattam eloben, a Clioe viszont nagyon alacsony, magasabb targyak nem fernek el benne. (Cserebe viszont jo hosszu. Lehet valasztani, kinek mi a jobb.)
A Clioval nem mentem, csak ultem benne, ugyhogy a motorokrol nem nyilvanitanek velemenyt. Azt viszont hozzafuznem, hogy a nyomorudas motor (az en Feliciamban is az van) elveben regi ugyan, de ez onmagaban meg nem elegseges egy motor leminositesehez. Tessek osszehasonlitani a loerok szama mellett peldaul a legnagyobb leadott nyomatekot, azt, hogy ezt milyen fordulatszamon adja le, es hogy milyen a nyomateki gorbeje, azaz hogy elfogadhato nyomatek milyen fordulatszam-tartomanyban all rendelkezesre. En ez utobbit tartom a legfontosabbnak, mert ez donti el, hogy egy motor mennyire hasznalhato a mindennapokban, es mennyit fogyaszt.) Fogalmam sincs rola, hogy mi jonne ki egy ilyen osszehasonlitasbol, ha a Clioval es a Fabiaval adott 8V-s motort osszehasonlitanam, de elmeletileg elkepzelheto, hogy nyomatekgorbeben peldaul a Fabia 68 LE-s nyomorudasa megveri a Renault ohc 75 lovasat…
Vegul: tudomasul kell venni, hogy Kelet-Europaban elunk. Persze, hogy mindenki olyan autot szeretne, amiben kinyujthatja a labait, es meg a csomagoknak is van hely. (Lasd kozepkategoria.) Csakhogy annyi penze az itteni atlagpolgarnak nincs, hogy a ketto egyutt menjen. De ez meg nem ok arra, hogy leszoljuk azokat, akik megkotik a maguk kompromisszumat, es valamelyik kisauto lepcsos faru valtozata mellett dontenek. Annak ellenere sem ok, hogy ezek dizajnjarol valoban lesir: eredetileg kompaktnak szulettek…