Sziasztok, lenne néhány észrevételem.
1. Az utolsó oldal totál OFFTOPIC.
2. Tök felsleges fikázni a különböző nációk autóit, mert abban, hogy a mai autók olyanok amilyenek, majdnem minden autógyártó találmánya, ötletessége, teljesítményfokozó "vágya" benne van.
3. Ilyesmformán tök felesleges feltenni a kérdést a BMW-nél, ki alkalmazott először elektronikus biszbaszokat a futóműben, majd lefikázni az elsőkerékmeghajtásos gépeket: A BMW _azért_ pakolja tele a mai napig elektronikus biszbaszokkal a futóművet, hogy a hátsókerékre jutó iszonyatos erő mellett vhogy még irányíthatóvá tegye az autóit: Burkoltan elismerve ezzel -egykerekű biciklis gigantplakát ide vagy oda- hogy a kormányzott kerékre kivitt nyomaték _mindig_ abba az irányba mutat, amerre a kerekek állnak tehát biztonságtechnikai szempontból egyértelműen kedvezőbb mint a hátsókerékhajtás.
Sportkocsiknál persze pont az a jó, ha a gép hátsókerekes, könnyen csúsztatható, fordítható és nem akarja kiszaggatni a kormánykereket a "sportoló" kezéből, de a BMW gyárat is éppúgy szorítják a biztonsági követelmények (télen nyáron esőben hóban közlekedésnél pl.) mint a konkurenciát, akkor pedig meg kell fogni a hátsó kerekek kipörgését, vagy állhatunk a latyakban, esetleg kotorászhatunk gumiszőnyeg és hólapát után. (Itt jön ki az elsőkerékhajtás további előnye, ahol az első futómű felett elhelyezkedő motor súlya tovább könnyíti a pilóta munkáját.)
4. A VW-t és a BMW-t nem tenném egy lapra, nem egy kategória, már a nevük is totál mást sugall, a BMW a mai napig tartja magát a sportossághoz, a VW viszont sajnos már nem népautó.
Igen, a Buzuki a népautó. Sajnos. Az elavultsága, és a kivitelezése miatt sajnos. VW. Ha a VW komolyan gondolná az önazonosságát, akkor egy családi Passat nem kerülhetne 7 "millerbe". De nem gondolja komolyan. Amerikai autók: Az amerikai autógyárak és ezek "vívmányai" nem hasonlíthatók össze szinte semmiben az európai gépekkel: Ha eltekintünk azoktól az igényektől, és fenttartási költségektől, amelyek a különbség alapjait képezik a két kontinensen, addig azt semmiképpen nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy Amerika gyakorlatilag sértetlenül úszta meg a világháborúkat, míg az európai autógyárak egy része szarrá lett bombázva, a másik része az oroszok hadisarcává vált (Opel), miközben az európai államok jó részében örültek, ha az adott gazdasági helyzetben a létfenttartáshoz szükséges alapcikkeket elő tudták állítani.
Ehhez képest tisztelet _minden_európai_autógyárnak hogy talpraállt és gazdaságosságban, biztonságban, esztétikában nem csak felzárkózott a "laza" júeszéjhez hanem sok tekintetben "le is nyomta" mint a bélyeget.
5. Ha már itt tartunk: Miért veszik az USA-ban az európai "presztízsautókat"? Autentikus hangtól tudom (ismerős Denverből, barát Floridából) a "köznép" nem veszi, mert "kis nyomvadt sznobautónak" tartják őket, ízlésük és állításuk szerint sem használati értékben, sem kényelemben nem veheti fel a versenyt egyik sem egy (számunkra) nagy amerikai géppel. Üzemeltetési ktg nem érdekli őket, az alkatrész az ami gépekhez, és a benzin is _sokkal_olcsóbb_ mint nálunk -átszámolva kb a negyede: 60 FT/l- és ha ehhez a keresetük (a miénkhez képest átlag 5x-ös mértékét vesszük -5x4=20) akkor úgy tekinthetjük, hogy egy amerikainak akkora áldozat benzint venni, mint egy magyarnak ha 240/20=12Ft/l-ért vesztegetnék: Kit érdekelne akkor egy 6000 kcm-s autó fogyasztása?
Szóval -ott élő ismerősök szerint- azért veszik az európai "presztízsmárkákat" mert "olyan kis jópofa" és azért, mert (pl a VW hogy el tudja adni a "termékeit" 10 év garit vállal az autóira-amit persze az európai -és köztük a magyar- 1 éves garanciával "fedez"- gyakorlatilag mi fizetjük ki az ami "munkásember" garanciális "bogarának" javítását) -Gyorsan hozzáteszem, az áfa 5% a szövetségi adó 8%, a termékeket sújtó "ÁFA" tehát nem 25, hanem 13%-
Ez azért fontos, mert ebből is leszűrhető, mennyit nyom ha egy kontinens egy világháborús katasztrófában mindenét elveszíti, és aztán megpróbál valahogy talpraállni. Ezért is "sántít" pl. a Cadillac "sikertörténete".
6. Na, ez a kisdobosok hat pontja :))
Figyelem, ONTOPIC!!!
Lealáztam ma egy diszkózsigulit, pedig hangos zene szólt benne, csikorgó gumikkal indult, és "húzatta" a motort mint állat. Villantani akart, de már csak a visszapillantóban tudott :))
Akkor én most agresszív vagyok? Ő kezdte az "ugrálást" :)))
Üdv:
Hunter