"azt hiszem, hogy ez ugy megy, hogy egy
reprezentativ mintat vesznek a lakossagbol, es ebbol a mintabol kovetkeztetnek az egesz
lakossagra. Es ugy megy, hogy azt hiszem, hogy telefonon felhivjak ezeket az embereket."
Nos nem egészen. A reprezentatív minta az stimmel, bár a tényleg reprezentatív 1000 fő helyett már csak 700valahány háztartásban van felszerelve az AGB ketyeréje. A műszer a tvre van kötve és mielőtt egy családtag leül tévézni, be kell ütnie a kódját, ebből tudják, hogy nem a nagymama nézte a rambó kettőt, hanem a pistike.
A lényeg ugyanis nem az abszolút nézőszámon van, hanem, hogy azon, hogy ki nézi az adást. Melyik kereskedelmi célcsoportba eső ember. Keresekedelmi szempontból a legértékesebb a 18-39 közti háziasszonyok kategóriája. Ennek a csoportnak sajnos igen jelentős része bámulja a gagyi sorozatokat. És sajnos többek között ezért áramlik egész elképesztő összegű reklámpénz a két kereskedelmi mocsokba.
A reklámpénzek nagy része nem közvetlenül a termék-forgalmazóktól kerül a tv-be, hanem médiaügynökségeken belül, amelyek ált 1 évre előre jelentős mennyiségű reklámfelületet vásárolnak a tévékben. Mivel a szerződéseket egy évben egyszer kötik az ügynökségek és a tévék, ezért az árakat nem szabhatják meg az aktuális nézettségi mutatók. A miliárdok sorsát eldöntő számok egyedüli forrása az AGB.
Nos lehet kombinálni, de az biztos, hogy megtörtént már olyan eset, mikor olyan műsornak mutattak ki magas nézettséget, ami le sem ment...