ipari tusko Creative Commons License 2001.04.28 0 0 54
"azt hiszem, hogy ez ugy megy, hogy egy
reprezentativ mintat vesznek a lakossagbol, es ebbol a mintabol kovetkeztetnek az egesz
lakossagra. Es ugy megy, hogy azt hiszem, hogy telefonon felhivjak ezeket az embereket."

Nos nem egészen. A reprezentatív minta az stimmel, bár a tényleg reprezentatív 1000 fő helyett már csak 700valahány háztartásban van felszerelve az AGB ketyeréje. A műszer a tvre van kötve és mielőtt egy családtag leül tévézni, be kell ütnie a kódját, ebből tudják, hogy nem a nagymama nézte a rambó kettőt, hanem a pistike.
A lényeg ugyanis nem az abszolút nézőszámon van, hanem, hogy azon, hogy ki nézi az adást. Melyik kereskedelmi célcsoportba eső ember. Keresekedelmi szempontból a legértékesebb a 18-39 közti háziasszonyok kategóriája. Ennek a csoportnak sajnos igen jelentős része bámulja a gagyi sorozatokat. És sajnos többek között ezért áramlik egész elképesztő összegű reklámpénz a két kereskedelmi mocsokba.

A reklámpénzek nagy része nem közvetlenül a termék-forgalmazóktól kerül a tv-be, hanem médiaügynökségeken belül, amelyek ált 1 évre előre jelentős mennyiségű reklámfelületet vásárolnak a tévékben. Mivel a szerződéseket egy évben egyszer kötik az ügynökségek és a tévék, ezért az árakat nem szabhatják meg az aktuális nézettségi mutatók. A miliárdok sorsát eldöntő számok egyedüli forrása az AGB.

Nos lehet kombinálni, de az biztos, hogy megtörtént már olyan eset, mikor olyan műsornak mutattak ki magas nézettséget, ami le sem ment...

Előzmény: anyuxxx (53)