Fineas Creative Commons License 2001.04.19 0 0 110
Cashflow 2001. március 3. oldal (A cikk szerzője nincs megjelölve)
HIT HIRDETÉSEK
A négy nagy történelmi egyház mindent elkövetett azért, hogy a népszámláláson híveik bevallják hovatartozásukat. A katolikus egyház kampány a volt a legnagyobb szabású: tévé- ésrádióreklámok, valamint óriáslakátok mellett hárommillió képeslapot küldtek szét az országban.
A kampány harc oka, hogy legutóbb népszámláláson ezelőtt több mint ötven évvel lehetett bevallani a vallási hovatartozást, így érthető hogy az egyházak nagy erőket fordítottak híveik "mozgósítására".
A Magyar Katolikus Egyház reklámspotjait a közszolgálati adók ingyen sugározták. Másban is költségkímélő megoldást választottak: saját berkeken belül készítették a hirdetéseket így a kampány összköltsége sokksl kevesebb pénzből jött ki, mint egy átlagos kereskedelmi reklámkapányé. A Magyar Katolikus Egyház egyébként úgy gondolja, hogy a megkérdezettek legtöbbje az egyház hívének vallotta magát. A plébániák nyilvántartásai alapján a katolikus hitre kereszteltek száma egyébbként csaknem 6,5 millió.
A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége csupán néhány százezer forint értékben adott fel újsághírdetéseket, és készített szórólapokat. Szociográfiai felmérések szerint 80-120 ezren lehetnek a zsidó vallásúak.
A Magyarországi Református Egyház kevesebb, mint egymillió forintot költött az olyan hírdetésekre, szórólapokra, amelyekkel megszólította a Magyarországon élő élő mintegy 1,9-2,1 millió reformátust. A Magyarországi Evangélikus Egyház nem vett részt a népszámlálási kampányban, hanem inkább az adófelajánlások egy százalékáért kampányolt. (A felajánlók 4-5 százaléka jelölte meg az evangélikusokat, akik a népszavazáson is hasonló eredményt várnak.