Eredetileg az olcsó autózásban vetődött fel a téma, de az annyira "elgázosodott", hogy inkább ide írom.
Ott találtam a következő hozzászólást:
"LUCzI FERencz válasz erre | adatok | e-mail 2000-05-25 21:27:21 (112)
Urak!
Ez az étolaj dolog nem is olyan marhaság.
A fater nyug. kőolajipari vegyészmérnök, egész életében az üzemanyagiparban dolgozott, ezért bitos, hogy tudja, mit csinál. Ő a frituból kikerülő olajat pár napig ülepedni hagyja, majd kétszer átszűri, egy rossz harisnyán, és simán betölti a dizel (Citroen BX) tankjába. Kb.a teljes üzemanyagmennyiséghez 10-15 %-ban szabad keverni, mert ennek az olajnak van egy kis gyantatartalma, amit valamilyen vegyi úton ki lehet választani belőle. (Csak ipari mennyiségben éri meg). Ezért nem szabad ennél sűrűbbre keverni.
Ismereteim szerint Franciaországban teljesen el van terjedve a biodizel, de ott is kb. 50 %-ban keverik a megtisztitott, gyantamentesitett olajat.
De az biztos, és ezt 10 év tapasztalata bizonyítja, hogy ez a 10-15 %-os keverés nem árt a motornak.
A lángossütő szag pedig nagyon rulez.
Érdekes, hogy ez a 10 % elnyomja a dizel bűzét."
Kipróbáltam én is többféle üzemanyagpótlót (Fiat Uno 1.3 DS) többek között a használt étolajat is, de csak egyszer. 10%-ban adtam hozzá, de olyan átható égett olajszaga lett a füstnek, hogy az valami förtelem. Utánaszámoltam, egy hónapban a megtakarítás így 800 Ft-ra jön ki (170-ért veszem a gázolajat, Kb 1000 km-t megyek egy hónapban) úgyhogy inkább maradok a tiszta anyagnál.
Egyszer kaptam 20l trafóolajat, 10%-ban kevertem a gázolajhoz azt is, de semmi rossz hatását nem tapasztaltam. Ezzel úgytudom 50%-os elegyig "el lehet menni", de sajnos nem tudok hozzájutni.
Autószerelő ismerősöm szerint a gázolajhoz 1:50 arányban adott motorolaj csodákat képes művelni egy kopott dízelmotorral, mert jobban tömít pl az adagolóban, ezáltal nagyobb lesz a befecskendezési nyomás.