MetaCode Creative Commons License 2001.04.13 0 0 157
Hi Everybody,

Amint mások is, én sem itthon eszem a húsvéti sonkát (jajj de jó...:-))), úgyhogy gyorsan képernyőre vetem a C5 tapikat.

Tehát: Szemből nézve egy elhízott Xsaraként fest a dolog, hátulról divatos ámde igénytelen azokkal az oldalra szorított hátsó lámpatestekkel, oldalról pedig nekem kicsit zavaró volt az ablakok alsó szélének hátrafelé-felfelé futó vonalvezetése. (Na ezt jól leírtam, remélem érthető hogy mire céloztam, olyan Alfás:-))
Belső: az ülés hagyományosan nagyon kényelmes, kiváló oldaltartással, variációi mint a 406-nál, a nagyobb felszereltségekben motor, fűtés, bőr. Műszerfal: szerintem ronda. A malomkeréknyi sebességmérő elnyomja az összes többit, a középső konzol kissé inkorrekt, nem tűnt annyira egységesnek mint a Pugban. Nem tudom ugyan, hogy a 406-hoz külföldön rendelhető-e navigációs rendszer, ehhez igen, volt is benne. Nem integrálva, hanem kiáll a középső konzol bal oldali részéből, háát, nem esztétikus...
Motor, futás: Mivel egy csoport gyártja a két autót, ez is fergeteges, az után nem nyomoztam hogy a Citromban mondjuk a náluk jól bevált légrugók vannak-e, mindenesetre egy picit lágyabb volt a rugózása mint a Pugé. Ez jól jön mondjuk a Bartók Bélán, ugyanakkor szvsz a lágyság talán gyorsabb elhasználódást okozhat jó magyar mellékutakon...
A belső kényelem, üléstávok egyformák.
Mindent összevetve, az ebben levezetett ca 20 kilométer nem győzött meg arról, hogy ez lesz a középkategória csúcsa. Nagyon oda van figyelve az apróságokra (hagyományosan francia), de ha most kéne választanom, kétségem sem lenne a választásban. Peugeot rulez, ez van! Persze lehet, hogy nem látszunk ki a saját arcunkból a 406 rajongásban, dehát szubjektivitás nélkül nem élet az élet..:-)

Más. Miután túlhaladtam a 10,000 km-t, úgynevezett "szélsőséges" terhelést adtam Ződikének csüt éjjel, amikor Belgiumból jöttem haza. Egész éjjel full volt a hájvéj, a németek húsvétolni jöttek, a kamionosok igyekeztek haza, magyarul fék, gáz, 4.,5., intenzíven, időnként 5000 fölé, stb. Eccerűen kifogástalan volt!!! Eggen sok traktort sikerült legyalázni az útról, már aszittem fényszórókapcsolót cserélhetek, ha hazajövök..:-))) Az, hogy nem döntöttem rekordot, annak tudható pusztán be, hogy hajnali negyed ötkor álltam be a sorba Hegyesnél, nu, hatra már át is értem..:-(

OFF

Még valami. Ha Németországban, Ausztriában jártok (autótípustól függetlenül), ne hagyjátok ki a Shell Optimax-át, ami vagy teljesen más anyag, mint az itthoni Shell Racing vagy mi, vagy pedig a különbség az, hogy ott nem pancsolják, már egy tankolásnál éreztem a különbséget. (ca 2 millió levezetett kilométer után asszem vindikálhatom a jogot magamnak ilyesmit kijelenteni..:-)). Jobban húzott, talán picit csendesebb is lett. A fogyi nem tom hogy lejjebb ment-e, mert kapott rendesen, és ugye ilyenkor nincs az az autó ami ne fogyasztana többet.

ON

Kellemes Ünnepeket Mindenkinek aki erre jár!

M.