A trafoknál két dolgot kevertek:
mint azt a bhv is irta, minden trafo amelyik váltoáramot ad ki, fel is transformál. Azaz, ha összekötöd a két szekunder kimenetet és az egyiket kihuzod a fali csatlakozobol nyugodtan hozzáköthetsz egy éjjeli lámpát az világitani fog, azaz a villásdugon 220 V lesz!!!!!!
Erre a terepasztalnál akkor kell vigyázni, ha valamilyen modon akár csak egy pillanatra is ez az eset felmerülhet (pl. a vagon kerekek kötnek össze két 16V váltoáramu trafot. Ilyen esetben már veszélyes a dolog , mert az esetleg kihuzott villasdugon lesz 220 V amit senki sem tételez fel.
A szabványok is ezt firtatják, mikor több trafo esetében erre felhivják a figyelmet és inkább egyenáramot javasolnak. Természetesen 1 trafoval ez nem fordulhat elö.
Amit valaki a DCC-röl irt az badarság, miután a DCC kimenet nem trafo (mégha váltoáram is), és két DCC kimenet összekötése nem jár semilyen veszéllyel, mert az csak egy elektronika összekötése, és nincs csak egyetlen galvanikus (ha egyáltalán) pontja a trafoval. (galvanikus pont alatt, direkt csatlakozást értek!!!
Az természetesen fennáll, ha egy DCC jelet egy váltoáramu trafora kötsz akkor az feltranszformálná a jelet, azonban ez sem veszélyes mert a DCC frekvenciája több kilohertz, amire a normális hálozati trafok nem müködnek!!!!
Tehát semilyen veszély nincs