fargo Creative Commons License 2001.03.27 0 0 10
"At a fuvon-bokron, megsem lesz semmi baja. Legrosszabb esetben 1 ev mulva ujra no."

Akkor most lesz baja vagy sem? Ha eltörik a kezedet, az is összeforr egy-két hónap alatt, potomság...

Arra nem gondolsz, hogy a kocsi a zajával, a szennyezésével esetleg megzavar ott élô állatokat, növényeket, stb.?

"Ellenben ha szemelyautoval szeretnek B-be jutni, 20meter szelessegben ki kell irtani mindent, 40cm-es betonreteget kell lefektetni, arra aszfaltot, muanyag jelzo poznakat..."

Ez elég demagóg duma, kedves komo2. Szerinted ha én el akarok jutni Budapestrôl Fehérvárra, akkor elôttem kiirtanak 20 méter szélesen mindent? A közutakat pont azért építik, hogy azokon koncentrálódjon a forgalom, ne a környezetet terheljék vele. Ha nem lenne az említett útvonalon kiépített autópálya, és mindenki menne, amerre akar, akkor a két város között több csapáson úgy egy kilométer szélességben ki lene taposva minden.

"Persze ha vhol. termeszetvedelmi terulet van, ott tenyleg ritka nagy bunkosag autoval-motorral kozlekedni."

Ebben egyetértünk :-)

"Bar a szeles terepgumik feluleti nyomasa korulbelul egy kislabu, nehez ferfievel egyezik"

Meglehet, bár egy kislábú, nagy termetű férfi járás közben nem visz át akkor erôt a talajra, mint egy közel két tonnás, 150 lóerôs terepjáró. A férfi lépései 60-80 centinként ismétlôdnek, a kocsi meg másfél méter nyomtávval, kétszer 20 centi szélességben folyamatos csíkot húz. Szerintem a példa, vagy mentség, amit felhoztál, nem védhetô. Vagy láttál Te már olyan mélyen kitaposott gyalogutat, mint amilyen mély és széles egy földes autóút? A terepjárók által használt utakon nagyságrendekkel nagyobb a talajerózió, mint egy gyalogúton...

Előzmény: komo2 (6)