nohab Creative Commons License 2001.03.23 0 0 3181
JSB 2001.03.23 13:05 (3175)

Oslobol az infók: Bartók írta: "csak tiszta forrásból". Mivel a mozdony az övék világosítsd fel Arne Magnus Waalert (NSB Oslo), hiszen úgy látom Budapesten jobban tudjátok. A dokumnetáció, lepedőnyi fotó(A3 méretben, több tucat). Míly szép, az egyiken egyszerre fényképeztek kettőt (előfogatolás) s csak az egyiken szerepel a figura. A foto Paal Rudi Koncztól származik.

A mozdony jelenlegi tulajdonosának utánanézek. Júliusban láttam Odenseben 3 másik MY társaságában, amikor az új villanyt tesztelték. 1957 és 2000. októbere tutira folyamatosan a DSB tulajdona volt. Mint mondtam, az olimpia alatt kölcsönben volt néhány másik gép társaságában az NSB-nél. Ezek tények, ha komolyan utána akarsz járni, a net-en és különböző könyvekben nagyon hamar hozzájuthatsz az információkhoz.

A többit, amit írtál, - bevallom férfiasan - egész egyszerűen nem értem.

A felvétel ellent mond a válaszban írtaknak, ezért további kérdésem nincs!

Melyiknek?

Annak, hogy a lillehammeri olimpiára adták kölcsönbe a jelzett gépet?
Annak, hogy a jelzett gépet a DSB festette át, és - tavaly őszig biztosan - az övék is volt?
Annak, hogy az MX 1021 a Tĺgĺkeriet I Bergslagen AB-é (egyébként TMX 104, nem 103, bocs)
Annak, hogy a Norddeutsche Eisenbahngesselschaft mbH-nak nem csak kék, hanem piros, illetve bordó MY-jei is vannak?

Ezek tények, JSB, akárcsak az MY 1126 státusza (2000. októberig). Lehet, hogy néhány hónappal le vagyok maradva, de a többi tuti. De legalább írd meg, hogy szerinted melyik mozdonyról van szó, az MY 1126-ról, vagy az MX 1021-ről? Erre vonatkozó infót ugyanis még nem közöltél.

Ha cáfolsz, ne globálisan cáfolj egy sok önálló témakörre külön-külön megírt reagálást, mert ezzel azt mondod, hogy én hazudok. Ha én veszem a fáradtságot, hogy minden gondolatról külön-külön elmondom, hogy miért nem tartom helyesnek, akkor tőled sem várom, hogy globálisan azt mondd, hogy hülyeséget írok.

El sem tudom képzelni, vajon mi szerepelhet azon a képen, ami a válaszomnak így globálisan ellentmond.

Azt pedig ne feledd, hogy a Tĺgĺkeriet I Bergslagen AB mozdonyai igen gyakran fellelhetők Oslo környékén, de szeptemberben Mosjoen-ben is jártak, a sarkkör közvetlen közelében.

Azonban amit kérdeznék: hány Nohab készült valójában össz-vissz?

DSB: 45 MX, 59 MY
NSB: 32+3 Di3
MÁV: 20 M61

Ezeken kívül (nem gömbölyű orral):

DSB: 61 MZ
SJ: 5 T41, 50 T43, 90 T44, 10 Tb,
LKAB: 4 T46

A svédek darabszámában nem vagyok biztos, ennyire emlékszem. Lehetnek egyéb gépek is, villany is volt sok, gőzös is előtte...

Ezeken kívül voltak a belga és luxemburgi liszenszgépek, az AFB előadásában:

SNCB: 17 52, 19 53, 8 54,
CFL: 4 16.

Valamint az MZ-liszensz a spanyol MACOSA cégtől:

~70 darab a 333 sorozatból.

Előzmény: JSB (3174)