Vgyuri Creative Commons License 2001.03.19 0 0 658
Rbear:

A VFR az latas szerinti navigacio. Ha latod amit latsz, akkor mar csak azt kell tudni, mit latsz. Ha ebben egyszer elvesztetted a fonalat, akkor meg jol johet a GPS, de az is elveszitheti a fonalat (mert pl. lemerul az elem), ezert parhuzamosan kell a ketto.

Teljes magyarorszagi fordulopontos adatbazis, amiben a repterek is benne vannak, letoltheto a COMPUMAP site-rol. (www.politext.hu\fordpont.htm v. html neven). Maga a www.politext.hu egy VFR celokra kifejlesztett PC-s program, a palmtopodon termeszetesen nem fog futni, de azert megnezheted, hogy mi a kulonbseg a letezo odivatu repuleshez tervezett bitkepes rendszerek es az egyszer majd komplettirozasra kerulo vektoros renszerek kozott. (foleg a domborzat es a foldutak) A palmtop-kepes rendszerekrol BadGe mar beszelt, igazabol nem jobbak, mint a GPS-ben levo terkep, ha az jo (nem mind az). Sajnos autosok tobben vannak, mint a pilotak, ezert mindenki az o igenyeiket igyekszik kielegiteni. Inkabb varosterkepekre hajtanak, mint a domborzatra.

BadGe:
Remelem ezt a muhorizont kijelzest viccenk szantad. Vagy te sosem probaltal repules kozben GPS-t figyelni folyamatosan? Pl. osszevetve a porgettyus iranytuvel? Fordulas kozben jobban hazudik, mint en, pedig az sem semmi. Egy standard fordulo utan, megha nem is vesztette el a felso szarny miatt a muholdakat, 20-30 mp. kellett, hogy az iranyvektor a helyere alljon. Raadasul, ha elvesztette, nem a fordulo alatt nem kapod meg a poziciot hanem kesobb. Rengeteget szivtunk emiatt a legifotozasnal, amikor ra kellett volna allni a kovetkezo csikra. Kenytelenek voltunk 2-3 km-t is elmenni az uj sor elott, pedig a COMPUMAP-nal csak az iranyvonalat kellett rafektetni a felveteli hely karikakra.

Előzmény: rbear (641)