A következő esetek folyamatosan megismétlődnek a Pesti úton, illetve a Keresztúri úton csúcsidőben. (Mindkettő 1x1 sáv, csúcsidőben majdnem lehetetlen előzni.)
1. Hogyan elégítik ki egymást orálisan a BKV-buszsofőrök?
A. Áll bent egy busz az öbölben. A másik busz még beférne, de megáll a sávot feltartva, megvárja amíg másik busz csenget, ajtót zár, komótosan kiballag az öbölből, majd szép lassan beáll, kialakítva ezzel egy sacc 20 autóból feltorlódott sort.
B. Áll bent egy busz az öbölben. A másik busznak nincs ott megállója, de megáll a sáv közepén az "öblöző" busz mellett, megvárja amíg letesz, felvesz utasokat, és miután kiengedte a komótosan ballagó buszt, elindul utánna. A következő megállónál ugyanez ismétlődik.
2. Hogyan teremtenek előzési kényszerhelyzetet a buszok?
Abszolút jellemző, hogy a BKV sofőrök nem mennek 30-40-nél gyorsabban. Régen (az átkosban) üa.takarékossággal keresghettek még 5-6eFt-ot a fizetés mellé, ha "szarakodtak". Ezt most már nem lehet erre fogni, főleg az új DAF motoros csuklósoknál, (pl 61E) mert jóval kevesebbet is fogyaszt, és lazán mehetne sokkal gyorsabban is. Utóbbi járatra jellemző, hogy Rkeresztúr-Örs v.tér között nincs megállója. A keresztúri úton 60 km/h a megengedett sebesség. Ezen a szakaszon a buszok nem mennek 40-nél gyorsabban (nem tudom miért) nincs megállójuk, az út nagyon forgalmas, kb 12 km hosszú, 1x1 sávos. Magyarul: vagy belemész egy veszélyes előzésbe, vagy balaghatsz szépen, ostobán a busz mögött Keresztúrig (mintha a buszon ülnél). Abban egészen biztos vagyok, hogy ha vki frontálisan csattanna egy szembejövővel a busz előzése közben, a buszos vállvonogatva elmehetne...
Milyen érdekes, hogy a garázsmenetes buszok bezzeg lakott területen is 70-80-al "szaggatnak", a kamion-prérin még akár 90-el is...
Még számtalan módját ismerem a BKV-sofőrök "kellemes" kis szivatásának, de most hirtelen ennyi ugrott be.
Néha el kellene gondolkodniuk a "ráérős" tempóval közlekedő "uraknak" azon, hogy hány vészhelyzetet vált ki az esetek többségében abszolút indokolatlan "udvariasságuk" a kollégával szemben, vagy a túlságosan "biztonságos" (lassú) vezetési stílus.
Elismerem a felelősséget, és a munka nehézségét, de elvárható lenne, hogy a BKV-sok is ismerjék fel, hogy az autósok nem kizárólag a munkaidejüket töltik az utakon.