Nem akarlak sértegetni, de elég furán látod a világot (paranoiás=/=hülye).
Nem, nem fizet a MS (azaz néha igen, mert dolgozom nekik is, de igen áttételesen, viszont legnagyobb ellenlábasaiknak, az Oracle-nek meg a Corelnek is).
Nem programozó vagyok, csak fordító. Ezt már elég sok helyen leírtam. Viszont a munkámhoz szükséges Sw-ek csak Windowsra léteznek. Pedig a fejlesztő cégek kezét semmi sem köti, hogy megcsinálják Linuxra is. És még az Oracle vagy a Corel saját fejlesztésű fordítássegítő programjai is Win alatt futnak (kizárólag), a független cégek által készítettekről nem is beszélve.
Egyébként évek óta dolgozom Windowssal (tesztelőként is), soha nem veszett el munkám (áramkimaradást leszámítva, de az az elektromos művek sara, nem a MS-é).
Épp azért szeretem a MS programjait, mert nem kell hozzá számítástechnikai tudás, hogy beállítsam úgy, ahogy nekem kell. A Linuxon azért vért izzadtam, mire bármit megcsináltam benne (meg kellett 1000 újságcikk, meg a franc tudja mi, hogy menjen a nyomorult rendesen), a Windowsban mindezt az én tudásommal is meg tudom csinálni. Hát ilyenekért szeretem. Én ugyanis nem vagyok mániákusa az informatikának, csak érdeklődő bizonyos szintig (mondjuk átlagos felhasználó).
Persze szerintem is marha drága egy Windows vagy egy Office, de csak nekünk, nyugaton már nem igazán. Arról meg megint nem a MS tehet, hogy itt ilyen szarok a fizetések. Persze adhatná olcsóbban keleten, de milyen alapon? A matáv olcsóbban méri a telefont, mint a nyugati cégek a saját országukban? Pedig az hazai cég.
A gépkocsik, telefonok egyebek SW-eit ne említsd itt, egyrészt a forráskódját annak se adják ki, másrészt azt a HW-t (telefont, autót) gyártó cég fejleszti ki (vagy más, de a cég bérli fel erre a munkára), számítógépnél meg nem (illetve vegyél Mac-et, ott igen, benne is van az árban - drágább is jóval a gép, mint egy PC).