BadGe
2001.03.06
|
|
0 0
585
|
Gyuri,
"10-15 meter dinamikus pontossag"
ha a sebesség mérési pontosságára gondolsz az 0.1 Km/h. Ez abból következik, hogy az a GPS nem véletlenszerűen szórje tele azt a 10-15 méter, hanem olyan rövid távon konstans dolgok függvénébyn mint az ionoszfére töltöttsége. Vagyis a relatív pontossága nagyon nagy.
"10 meter pontossaggal foldutak hijan ott sem lesz a helyessel osszetvesztheto becsapo vonal. Meg azzal sem. Es normalis varos terképén sem. "
A valamire való vektoros rendszerek a vett GPS pozíciót "rácsalják" az út középtengelyére. esetleg haladási iránytól föggően kicsit balra vagy jobbra. Ez többek között azért fontos, mert pl egy "derékszügű" kanyar után lesz egy összegvektorod ami éppen a GPS/TÉRKÉP relatív pontatlanságát adja. Mivel a GPS pontatlansága csak a környezeti tényezők függvényében lasan változik, a térkép hibái ezzel a módszerrel nagyon szépen korrigálhatóak. Pl. Pécs esetén utólag visszanézve a trackeket látszik, hogy a térképem É-D irányban "nyújtott" amit egyfelől a megtett út alapján koordináta szinten lehet korrigálni, másfelől az út során ebből nem vettem észre semmit, mert a pozíciójelző mindíg az úton volt.
"En inkabb felvennek utvonalakat koordinatara kalibralt legi ortofotokrol pl."
Budapest térkép így készült...
Ge.
|
Előzmény: Vgyuri (584)
|
|