npz:
Megnéztem a Zenith-et. Valószínűleg azzal trükköztek, hogy nincs rajta tachymetre, ami a Breitlingeken is, meg a Tag-okon is függőlegesen enelkedik ki. Ők helyette valami telemeter-t tettek a számlapra, amitől viszont az átmérője nőtt meg: 40 mm a Tag-Heuer 2000 Classic Automatic Chronograph-jának 38 mm-ével szemben (a Breitling Chronomat-nál a 40 mm mellé jön a majd' 15 mm-es vastagság:-). Úgyhogy csodák nincsenek, de én speciel kiegyeznék egy tachymetre/telemeter nélküli automata kronográffal, ha cserébe kultúrált a mérete. Bár nehéz kis Breitling-et elképzelni:-)
sukosdg:
Szerintem a szerbek is rámozdultak a lezuhant pilótára, de a háborúban akkorra teljes volt a NATO (amerikai:-) légifölény, így repülővel nem mehettek, és mire odabicikliztek, az amerikai pilóta már az olasz légitámaszponton szivarozott. De úgy tudom az amcsik felkészültek egy helyszíni csetepatéra, mert jópár harci helikoptert küldtek azért az egyszem fazonért, kemény légitámogatással. Hát igen, ahol TÉNYLEG legfőbb érték az ember... Bár lehet, hogy az órájáért mentek:-) Ezek a Breitling Emergency-k ugyanis egyszer használatosak - vagyis, ha beindítod a rádióadást egy kis antenna kihúzásával, nem lehet leállítani -, de a cég ingyen kicsréli a jogosan 'elhasznált' darabokat vadi újra. Egyébként a Breitling ezt az órát a NATO megbízására fejlesztette ki, így valószínűnek látszik, hogy tényleg ilyet viselt a pilóta. A modellt nem is lehet boltban megvenni, a céggel kell szerződést kötni, ahol feltételeket szabnak a használatára vonatkozóan. Jogtalan 'rádiózás' esetén például igen súlyos pénzbüntetést kell a tréfás kedvű hegymászónak fizetnie.
Amúgy érdekesnek tartom a Breitling-el szembeni ellenérzéseket. Az Emergency, meg a szlogenjük, hogy 'Instruments for Professionals', sok mindent elmond róluk. Automata hívőként is úgy gondolom, hogy a mai világban nehéz elképzelni olyan profi alkalmazási területet, ahol egy automata óra labdába rúghat egy igényesen megkonstruált kvarcórával szemben. Egyszer már kifejtettem a Rolex reklámokkal kapcsolatos érzéseimet (minden tiszteletem a Rolex-é, és egyszer talán lesz Rolex-em, természetesen automata), vagyis a sarkkutató halál megbízható Rolex-ével keresztülmasírozik az Északi-sarkon, de mire átér, az már negyedórát siet. Vagy időnkét műholdas mobilon felhívja a feleségét, és beállítja az óráját. (Esetleg a mobilján lévő, egy nagyságrenddel pontosabb órájához igazítja a Rolex-et). Szóval, mindennek megvan a helye. Pár karóra szolgáltatásról le kell mondania az embernek azért - pl. nem kevesebbről, mint az elérhető legnagyobb pontosságról!!-, hogy a több százéves svájci hagyományoknak teljes lelkével hódolhasson. Szerintem egyébként ezek a hagyományok nem arról szólnak, hogy az ember gátat vet a fejlődésnek az új felfedezések ignorálásával, hanem arról, hogy mindig, minden körülmények között alaposan, pontosan, a lehető legjobb alapanyagokat felhasználva, ugyanolyan megbízható minőségben, munkája legjavát adva dolgozik. És egy ilyen felfogás egyik csúcsterméke a Breitling Aerospace. És ez az, amit egy másik kis országnak, Magyarországnak is szem előtt kell tartania, amikor bort, mobiltelefont vagy Audi motorokat állít elő.
Régebben dívott az a szólás, hogy pontos, mint egy svájci óra. Szégyen szemre nemrégiben azt hallottam valakitől, hogy pontos, mint egy japán óra!!! Nos, egy kiváló minőségben előállított svájci kvarcóra - pl. egy Breitling, vagy kvarc (!) Rolex - az, amelyik vissza tudja állítani a svájci órák pontosságáról szóló legendákat. Ma már mást jelent a pontosság, mint száz évvel ezelőt!
Ez természetesen erősen szubjektív vélemény, de kiváncsi vagyok ti mit szóltok a dolgok ilyen megközelítéséhez;-)