quetzalcoatl Creative Commons License 2001.02.08 0 0 31
Dunee:

Nálam eddig mindössze 2 olyan mod van használatban, amire azt mondtam, hogy nélkülözhetetlen. Az egyik a diplomod, a másik a withdraw mod.
Az első az Ai-k között javítja a diplomáciát. Nameg részint az AI-k és játékos között is, avval, hogy megnöveli a diplomáciai események számát, a gép immár önként is köt veled békét, nemcsak tűzszünetet, valamint egy-két kezdeményezési lehetőség vissza lett írva.
Pl. Opció: Az Ai szakítsa meg bármilyen szerződését a másik AI-vel, stb.
Eredetileg egy csomó reálisan használatos diplomáciai opció lett volna a játékban, illetve benne van a kódba, de le van a többsége tiltva. Ilyen pl. hogy vmelyik civet akár éves adóra lehet kötelezni, egy konkrét város megtámadása egyszerre egy másik Ai-vel, vagy jutalom kitűzése-elfogadása egy meghatározott város bevételéért stb. A gond ez utóbiakkal, mint ahallottam az, hogy ha a scriptekben manuálisan be is kapcsolod, akkor a legtöbbször crash lesz a vége.

A withdraw mod önmagáért beszél: Az AI valóban be is tartja, ha kötöttél vele toloncegyezményt. A kód úgy van megírva, hogy asszem 5-kör elteltével ha van érvényes egyezmény az Ai-egység kiteleportálódik a határodon kívülre. Ez persze a human játékosra nem vonatkozik csak romlik a viszony a szerződés be nem tartásáért.

Amit azonban általánosan kijavíthatnánk az némi "egyensúlyi" problémák megoldása. Engem pl. marhára idegesített, hogy B.C. 780-ban a reneszánsz korban vagyok a hadseregem pedig a 17-18. századnak megfelelő cavalrymen-cannon felállásban leledzik. A másik ami nagyon idegesített, az hogy az AI iszonyatosan csal. Ugyanis small planétán játszva nekem kb 11 7-12 színtű városom volt neki meg három jobbára 10-es de a fővárosa 21-es. Ennyi idő alatt?? Mikor egy tonna settlere mászkált, vagy halt meg . Plusz valahogy nem reális, hogy 1/3-ad országrésznyi területtel a fejlődésben egy-két találmánnyal volt lemaradva.
Ugyhogy némi változtatásokat eszközöltem:
A conts.txt-ben: az UNIT_WAGES -est 2.0 -ra raktam a BASE_WAGES -t pedig 10.0-re.
Ez globálisan megnöveli az egységek és a tudósok eltartásának költségeit. Felemeltem a riot, illetve a revolution értékküszöbét.
Valamint a risk.txt-ben a a barbár aktivitást növeltem valamivel.
Ezenkivül az userprofile.txt-ben az AIpopcheat-et NO ra irtam.

Az eredménye nálam az lett, hogy medium fokozaton small-regular planétán a fejlődés reális lesz. persze játéktól függően, de nálam a kb 1000-1300 körül van reneszánsz, kb 1400-1550 körül puskapor stb.

Előzmény: dunee (30)