Macibb írta:
> A gurítódombbal kapcsolatban azzal a kiegészítéssel élnék,
> hogy a nagyvasúti dombnak két külön "fel-" és "lejárata"
> van, tehát a fogadó és a rendező vágánycsoport a domb két
> külön oldalán van.
Te Macibb, én azt hiszem, hogy volt a MÁV-nál nem egy példa egy oldalas gurítóra, olyan állomásokon, ahol nem volt elég hely. Ha emlékezetem nem csal, a fehérvári gurítódombnak is csak egy feljárata volt. És volt egy baleset Miskolcon az ötvenes években, ahol egy éjjeli gurításnál a 411-es személyzete elaludt és a mozdony a gurítódomb végén leesett. Ehhez is egyoldalas domb kell. De lehet, hogy tévedek.
Egyébként komoly kétségeim vannak afelôl, hogy egy gurítódomb a modellben használható módon müködik. Én azt tanácsolnám, elôször kellene egy kisérleti modellt csinálni, és ott mindent kipróbálni, mielôtt az ember szétszabdal annyi jó fát ;-(
Ha mégis sikerül, behúzom fülem-farkam.