Nem biztos, hogy süketségre kell törekedni. Jártam már néhány rádióstúdióban, és határozott teremakusztikájuk volt, igaz, nagyon mértéktartó utózengéssel. Az ideális hangzás attól függ, mire akarjuk használni a stúdiót.
Jó tudni a módszereket, hogy hogyan lehet a terem zengését, csengését, kongását befolyásolni.
Ha egy fal sima és merev (végtelenül), akkor minden frekvencián visszaver, az ilyen falú terem minden hangmagasságban kong. Ha a visszaverő felületnek van saját rezonanciafrekvenciája, akkor azt a frekvenciát nyeli el a legjobban.
Ha egy terem csak bizonyos frekvenciasávban kong zavaróan, azt a megfelelő hangmagasságon rezonáló elnyelő felületekkel lehet közömbösíteni.
Első közelítésben az a falburkolat jó, amely változó szélességű és mélységű deréxögű kiugró-beugró ficakokból áll.
Jó dolog még a résrezonátor, aminek az a lényege, hogy be van deszkázva a fal, de hézagosan. Itt a hézag szélessége és az üreg térfogata az, ami közvetlenül befolyásolja a rezonanciafrekvenciát.
A deszkák mögé hangelnyelő szivacsot is lehet tenni, ez határozatlanná teszi az üreg rezonanciáját, ami ezáltal szélesebb spektrumon is hangelnyelővé válik.