Matiz &Macibb
Nos akkor tegnapi igéret - remélhetőleg szép szó -219 (ex119) regénye.
Vala a jól bevált 118(német Bo-Bo), azt megelőzően 180. Szép és jó, meg stb. De jő a Zentralkomitee és átadá a mozdonygyártást, ahogy a dicső Medve kívánta, A Kárpátok Solymának Bucuresti-be a 23. Aug. művekbe. Odahaza lőn sírás rívás és fogaknak csikorgatása. Tudták, ami jő, ahhoz képest a sáskajárás (az Írásból)Kismiska (Misi nem szerepel az Írásban!). S úgy lőn. A kétezer PS alá szakosodott NDK (DDR =Deutsche Dogmatische Republik)megkapta 1980-ra, a már ott épített balkáni csodát. kezdettől leginkább szobormozdony vala. Két névvel ruházák: "Ceaucescu bosszúja", "Kárpátok réme". Később marada a legtalálóbb: U-boot=tengeralattjáró. Ugyanis lőn, ha egyáltalán elindult vala, a Teremtő sem tudá, hol - mikor fog (egyáltalán) újból felbukkanni.
A Szászokat áldotta vele az ördög, s veré az Úr. Ott akkor még a BR 95 gőzmozdonyok (Bivaly? nálunk az 520 volt aznons nevü, nem keverendő!) volt szolgálatos, de az olajár robbant, és drágább lett, mint a kissebb étvágyú dízel.
A 200 gép Az Úr XXI századában Thüringiában és Száországban szolgál.
Sokat remotként használnak (MTU, Caterpillar)
1992-ben Krupp/Berlin 20 db-t átépített. Ez a 229 sor,Erfurba állomásítva.
AZ NDK időkben alkatrészhiány miatt sok, sokáig állt.
Ma 140km/h a tudás 3754PS mellet 800kVA, azaz 14 IC kocsi meg egy Resti(Mitropa).
Mivel eljött a búcsú a 218-tól, 2002-től mind felújítják(átépítik) "őket", rengeteg pénz spórolva.
Ma jó szolgák, csak kissé túlgépesített az egy-két kocsis isibe járó vonat. Sokáig lesz még szolgálatban e végül mégiscsak, elkészült mozdony.
Modelljei Gützold(ok) és Brawa(k). Brawa nem oly szépen fut, de csipesszel nyitogastható az ajtaja(míg le nem törik).
Ízlés dolga is, de A-B teszt alapján a Gützoldot ajánlanám.
JSB
P.S.: Ha a buzulás topicon esetleg érdekes, rajta, viheted!