Mindenkinek JOBB napokat! :(
Először is: PETH kedves! Én nem degradálnám az 1212-őt kerékkopogtatónak! Tessék megnézni a hivatalos Üzletszabályzatot és az abban szereplő elérhetőségeket! Ha így kell leveleznem (ráadásul kerülővel, mert az tui, hogy nem Pécsről fogják a Fornaxtól és az Elcon Systemtechnik GMBH-tól kapott CD-ket pocstázni, ha meg igen, akkor azt a költséget mi, az előfizetők fizetjük ki!!! Úgy zusammen az alapdíjjal pl.! Egyébként egyetérhetnék Veled - ha nem épp a Matáv betonozná be az előfizetőket egy másik karámba, ahol döntéshozó - urambocsá' stratégiai meghatározó vezető - még véletlenül sem érhető el! És ha nem a Matáv vezetése kenegetné magát olajjal a megszépített (alulról "építkező"!) eredmények láttán, miközben nem is tartják a kapcsolatot a pór néppel! És főképp nem vitatkoznék, ha ez nem épp az "arculatváltás" idejére esne :-((
********* DE MOST MÁS TÉSZTA! **********
Ezt kaptam:
"Megszűnik a Mindenkinek tarifacsomag, de jön az új
(2001.01.17 14:17)
Révész Gábor
Tegnaptól már nem fogad el új megrendeléseket a Mindenkinek néven ismert, és elsősorban az internetezők által használt tarifacsomagra a Matáv.
Mint azt a cég illetékesei elmondták, a csomag előfizetői az új csomag megjelenéséig az eddigi feltételekkel használhatják a hálózatot. A Matáv jelenleg a kormány tarifarendeletére vár, amelynek megjelenése után dönt a cég jövőbeni internettarifa politikájáról. Bár a rendeletnek már meg kellett volna születnie, de az Informatikai Kormánybiztosság szakemberei még dolgoznak rajta, így megjelenése csak a hét végére várható.
Piaci információk szerint, az új csomag egyesíteni fogja az internethasználat, illetve az ehhez szükséges telefonhálózat-használat díját. Ez természetesen azzal jár együtt, hogy a Matáv "nagykereskedőként" az internetszolgáltatók részére átad előre megállapodott percmennyiséget, és annak díját a szolgáltató saját díjával "összecsomagolva" érvényesíti a végfelhasználónál. Erre a változásra a távközlési szolgáltató számlázási rendszerét is felkészítette, mert az új rendszer alkalmas a "nagykereskedők" kiszolgálására is.
www.szt.hu"
És ezt küldtem Straub Eleknek:
"Tisztelt Straub Úr!
Elismerve az Ön vállalatvezetőként elért sikereit és bízva emberi és üzleti tisztességében, kérem, hogy alábbiakban részletezett megállapításaimra reagálni szíveskedjen, illetve a megfelelő intézkedéseket tegye meg, hogy ilyen ködösített, bizonytalan helyzet a jövőben ne alakulhasson ki!
A sajtóban az utóbbi napokban egyre elképesztőbb hírek látnak napvilágot a Matáv Rt. új "kedvezmény-politikájával" kapcsolatban.
Sajnálatosan olyan hírek is elterjedtek, hogy a - megszűnő?, átalakuló? - "Mindenkinek csomag" helyett olyan konstrukció kialakításában gondolkoznak az Ön stratégiái, mely szerint idézem:
"... az új csomag egyesíteni fogja az internethasználat, illetve az ehhez szükséges telefonhálózat-használat díját. Ez természetesen azzal jár együtt, hogy a Matáv "nagykereskedőként" az internetszolgáltatók részére átad előre megállapodott percmennyiséget, és annak díját a szolgáltató saját díjával "összecsomagolva" érvényesíti a végfelhasználónál. Erre a változásra a távközlési szolgáltató számlázási rendszerét is felkészítette, mert az új rendszer alkalmas a "nagykereskedők" kiszolgálására is. (Révész Gábor, www.szt.hu, 2001.01.17 14:17)"
Amennyiben ezt Önök valóban ilyen formában kívánják megvalósítani, annak "csupán" a következő erkölcsi, verseny- és polgári jogi valamint fogyasztóvédelmi problémái lesznek
- Jómagam két hete "migráltam" ISDN2Net-re - a sors iróniája, hogy épp a GVH által "életre hívott" normál- előfizetői Szereld magad... akció jóvoltából. Döntésemet gyakorlatilag a "Mindenkinek csomag" és az ISDN internethasználat együttes, komfortérzet-növelő hatása motiválta. Ezt Önök a lehető legkülönbözőbb médiákon keresztül egyébként explicite ajánlották is. Ezek után a kedvezmény megszüntetése és olyan formában történő "folytatása", ami korlátozza a lehetőségeimet (értem ezalatt a beszédkapcsolati forgalmi kedvezmény esetleges megvonását, amit a hír sugall) kifejezetten barátságtalan, egyértelműen nem piackomform és szerény véleményem szerint sajnálatosan erkölcstelen szoolgáltatói magatartásnak minősül.
- Az ingyenes internetelérés (free ISP) szolgáltatói illetve az ezeket használó (főként az ISDN-re csábított és 2 éves szerződét kötött) előfizetők ab ovo ki lesznek zárva a kedvezményből illetve - a pontos konstrukció ismeretének hiányában csak feltételezhetően - annak egy részéből. Ez alapján a free ISP szolgáltatók természetesen teljes joggal fognak a GVH-hoz fordulni és jogi megítélésem szerint szép reményekkel kecsegtet majd a fellépésük, aminek az árát természetesen mi, az előfizetők fogjuk megfizetni, hiszen a Matáv Rt. az ilyen kiadásokkal tudja igazolni a fogyasztói árai növelését!
- Az akciós ISDN "migrációk" és a velünk létrejött 2 éves szerződések - részemről ugyan a mai napig nem kaptam kézhez a szerződést, tehát elvileg az Önök által "ráutaló magatartásnak" minősített létesítés-lejelentés ellenére a szerződés aláírását még az új feltételek megismeréséig késleltethetem, sőt esetlegesen el is állhatok az ISDN előfizetői szerződéstől és követelhetem "analóg előfizetői" státuszom visszaállítását - ezek után megtévesztő üzleti magatartáson fognak alapulni, ami véleményem szerint precedens értékű Matáv elleni pereket fog indikálni.
- A Fogyasztóvédelem a fogyasztók tudatos megtévesztése és csalárd üzleti magatartás (az előfizetőkkel kötött határozott idejű szerződésekben nem rögzített, de nyilvánvalóan meghatározó körülmények, feltételek tudatos megváltoztatása) címén kelhet az előfizetők védelmére, míg a Gazdasági Versenyhivatal tisztességtelen üzleti magatartás, monopóliummal, erőfölénnyel történő visszaélés miatt emelheti fel a hangját!
- Az eddig a (telefon forgalmi díj szempontjából) átalánydíjas internetezés során "lenyelt" (főképp, de nem csak)ISDN műszaki problémák a kedvezmény megszűnésével erőteljesen ki növelni fogják a Matáv és az előfizetők közötti reklamációs helyzetek számát, ami - annak ellenére, hogy sajnálatosan a belső információáramlás szervezeti okokból felfelé erőteljesen szépített! - rontani fogja a Matáv műszaki és ezen keresztül üzleti megítélését. Ezzel sajnos a Matáv sok száz millió (esetleg millárd) forintnyi, műszaki és PR tevékenységbe fektetett pénzeszközt tekinthet majd ablakon kidobott pénznek!
- A kapcsolási díj, bevezetése óta - még szakmai körökben is vitatottan - anomáliát okozott: a MatávNet kft. műszaki oldalról megmagyarázhatatlan, rendszeres és sztohasztikus kapcsolat-bontásai pár másodperccel a hívás felépülése után (aminek a felelősségét ködösítéssel "hárítja" mind a Matáv mind a MatávNet!); a Matáv Hangposta szolgáltatás bevezetésével megnövekedett "0 másodperces" hívások; a foglalt hívott esetén sok területen (főleg de nem feltétlenül ARF102-esen végződő hívások esetében) kiszámlázott kapcsolási díjak mind mind eliminálódtak a "Mindenkinek csomag" használatával. Ezek a hibák az emelkedő alap és forgalmi díjak mellett ezután még jelentősebben fogják rontani a Matáv műszaki kultúrájáról kialakult "előfizetői imázst"!
Összefoglalva sajnálatosan meg kell állapítanom, hogy a Matáv a vezetékes távközlés liberalizációjának előestéjén kifejezetten "arra játszik", hogy előfizetőket veszítsen illetve nagyon szép és színes ködfelhőket eregetve az új PR programmal, gyakorlatilag megszüntesse a vezetékes távközlésben betöltött haladó gondolkodásmódját és ezzel is a mobiltelefónia irányába terelje a felhasználókat.
Ezzel együtt - ez a kép éppen az Ön, számomra az események tükrében antagonisztikus nyilatkozata (Népszabadság 2001. január 16.) és a Westel900-ban szerzett 100%-os tulajdonrészük híre alapján kerekedik ki - valószínüleg a Matáv Rt.-nek a jövőben már nem érdeke a vezetékes telefóniában működni és nyereségét valószínűleg a mobil távközlés valamint az értéknövelt szolgáltatások (VOIP, ADSL, virtuális magánhálózatok, üzleti előfizetők egyedi igényei stb.) terén szeretné realizálni, s ezzel együtt a "mezei" vezetékes előfizetőknek minnél drágábban akar minnél kevesebb (értsd megfizethető) szolgáltatást nyújtani.
Nagyon remélem, hogy fenti okfejtésem merő tévedés és a gyakorlat ezt meg fogja cáfolni!
Ezért kérem Önt és a Matáv stratégiáját meghatározó kollégáit, igazgatóit, hogy sokkal nagyobb empátiát tanúsítsanak a (magán) előfizetőik többségét kitevő átlagemberek iránt és legalább a szándék szintjén próbáljanak meg igazán komfotos és megfizethető infokommunikációs lehetőség biztosításában gondolkodni Magyaroszágon-magyarországi realitásokban!
Megtisztelő figyelmét nagyon megköszönöm és tisztelettel várom válaszát.
Hűséges előfizetőjük
Maus Róbert Péter
távközlés-technikai fejlesztő
T.: (1) 261 4824
1104., Budapest
Harmat u. 76./1."
Ki mit szól?!
Még jó, hogy egy hete használom az ISDN-t :-(((
Üdv.
Maus Róbert Péter