Igen, igen...
Annak idején, a "nagy Amway-es korszakomban", ezt a terméklecserélési cirkuszt én is megéltem és nemigen értettem.
Én nemsokkal azután ismerkedtem meg a céggel ill. a nálunk forgalmazott termékeivel, amikor az megnyitotta a piacot itt Magyarországon. Megszerettem a termékeit. Jó tapasztalataim voltak. Aztán egyszercsk bedobták, hogy jönnek új termékek! Nagyon megörültem, ugyanis azt ugye folyamatosan hallottam, hogy termékbővítés, termékbővítés, termékbővítés, Amerikában úgy húszezer féle termék van forgalomban stb. Na, aztán meg is érkeztek az újak! Igenám, de arról nem volt szó, hogy ezzel termékcsaládok szűnnek meg! Vagyis pl. az a régi, egyféle típusú sampon baromira jó volt az én hajamnak. Ha jól emlékszem 500 ml-es kiszerelésben volt, megérte az árát. Hozzá volt balzsam is, jó volt ez így együtt. MIvel én meg voltam vele elégedve, könnyen tudtam ajánlani másoknak is, használták is. Aztán megjött az új család! Igen, az nagyon jó, hogy mindenéle hajtípusra valót lehetett kapni, de nekem valahogy egyik sem volt olyan jó, mint az az első. Ráadásul, vagy vehettem 250ml-ben, vagy 1l-ben. Namost a 250ml-es a korábbi 500ml-es árához viszonyítva jóval többe került, az 1l-re pedig sokalltam az árát egyösszegben. Tehát a minőséggel sem voltam annyira megelégedve, az ára is magasabb lett, valahogy nem tetszett az egész.
Ilyen termékcsere több is volt. Újabb termék, többért, kisebb kiszerelésben, gyengébb miőségben. Pl. fogalmam nincs, hogy a régi, jól bevált DETER golyós dezodorral mi a bánat probléma volt, ami miatt le kellett cserélni?! Na mindegy...
Igen, a hagyományos kereskedelemben is ugyanez megy. Vedd meg ugye az új, inteligens mittomén milyen hiperszuper terméket - persze többért, mint a néhány hónappal azelőtt hirdetett az akkor éppen új, inteligens mittomén milyen hiperszuper terméknél. És abszolút nem biztos, hogy az újabb tényleg inteligensebb...
Valahogy az MLM-től nem ezt vártam. Ha az ugye annyira más, mint a hagyományos kereskedelem, akkor én nem szerettem azt látni, hogy mégis ugyanolyan... Ugyanis én bíztam a termékben, amit megszerettem. Ha megveszek egy boltban egy terméket, túl sok vesztenivalóm nincs, minthogy nem felel meg, amit megvettem és kidobtam a pénzem. Egyszer. És csak rólam van szó. De amikor vállalkozás szinten vásárolok és mosok, kenem, használom, meg még el is mondom az ismerőseimnek, milyen hiper-szuper az egész, jól beleszerettettetem őket a termékekbe, aztán egyszercsak ukkmukkfukkk eltűnik a termék, amiben én bíztam??!! És jön egy másik, ami nem olyan jó?! Hát akkoriban neméppen pozitívan éltem ezt meg...
Dehát eltelt azóta jónéhány év. Ma már tudom, hogy bármit el lehet adni, nem annyira a terméken múlik, hanem aki eladja...
Ahhoz pedig elég jók a termékek, hogy ha megfelelően van tálalva, ne csalódjanak benne... Csak hát az ára! Volt szerencsém bejutni egy Amway internet áruházba. Nagyon magasnak tartom az árakat! Nagyon... Annyira viszont azért nemjobbak, mint amennyivel többe kerülnek egy boltban vásároltnál. Szeintem.
PAM-PAM