JSB Creative Commons License 2001.01.13 0 0 2318
sansan
BR 55-ből összehozható a porosz G8, a háborút követően nálunk 410-ként két változata szolgált. A védházon a tetőt kell kissé megváltoztatni, és a légsűrítőt kell áthelyezni a másik oldalra. Ez csak két pályaszámtra vonatkozik. A többit már alaposabban át kell építeni, de az sem több tíz óránál. Szép, de vonóerőben gyenge - úgy sem fogunk vele 50 kocsit húzni - autentikus modellt kapunk. Az ára is - körülményeink között - megkapó. Érdemes kopottabbat venni, az olcsóbb, úgy is illő újra koszolni. Ha akad régi, használt Fleischmann az, főnyeremény (ca. 15e a reális határ) mert a homokoló áthangszerelésével(szögletes le), pazar modell építhető. Ezt eddig még nem tették. Nem értem, ha valakinek akad nem egyszer több száz órája - ami egy vagyon - egy modell megvalósítására, miért nem áldoz egy tizessel többet a kiváló anyagra, ( ami az egészhez mérten elenyésző).
Még mindig (itt-ott)a beteges mennyiségí szemlélet.
Úgy látjuk, röviden velősen mindkét változat elkészítését rövidesen leírjuk.
Figyelem, most spájzopljatok, mert ha megjelenik a cikk, hirtelen minden 55 (a ropzsdás szemetet beleértve)a dupláját fogja a kínálati oldalon "érni"!

A 424 sok része autentikus. Végigbogarásztam, úgy tűnik a 424.027(1932-ben az ötezredik magyar mozdony volt) elkészíthető belőle. Árát balga módon én sem kérdeztem. A félkész, ebben a minőségben régi Piko 41-re méltatalan. Jobb a drágább alap. Nem tucat modell lesz az biztos. A szerző Süveges Attila, szegedi. A rudazatot meg kell alpakkából (maratva) csinálni. egyedül a védház tetőíve hibás. A felső kazetta (az ablakokkal) is hiányzik róla. Stirolból 30 perces munka. A legnagyobb feladat, a szerkocsiban a hajtás elhelyzése, mert a magyar mozdonyok szerkocsitengelytávolsága enyhén szólva tömör a többi vasúthoz képest.
Itt is a magyar elme adott leckét a művelt nyugatnak. Ugyanis, a fél méterrel rövidebb víztartályban kevesebb "löttygátló" közfal mellet (ami súly- és tenglynyomás csökkentő) is kisebb a liccs-loccs. Trianon után egy tankkal vízvételezés nélkül a célállomásig jutottak.
A többieknél maradt a birodalmi szemlélet. A semmeringi pályán továbbra is olyan nem fizető, és mozdonypróbáló - egyúttal vonóerő pazarló víztömeget cipeltek - mintha Dél-Tirol még oda tartozott volna. Ugyanezt a DR is megtette Drezda-Berlin között.

Kedves sansan, a börze "bűnszövetségi" félhomályából dereng a hölgy és a gyermek.
20-án lenézek, ha jelzi az időpontot, viszek némi 601 municiót(nem bélyeggyűjteménny jelleggel). Kisebbik fiam is ott lesz, mert újabban amerikai mozdony a mánia(majd kinövi).
Itt jelezném a többi úr eltünt, úgy látszik , ha adott a lehetőség (mallett képek és doku LEHET ÉPÍTENÍ!!!)már nem érdekes a 601. Csak a fűre lépni tilos tábla teszi a gyepen sétát izgatóvá?!

üdv JSB