etwg Creative Commons License 2001.01.11 0 0 2291
Kedves rézgaras,

a Browser mallettek sem fix alvazuak, egyszerüen a modellben megoldhatatlan a probléma hogy a vezetö kerék (a malletteknél ez ugye a második alváz elsö kereke) elött 15-20 cm-rel legyen a mozdony eleje. Az elsö alváz nem lehet forgocsappal a kazánhoz kötve, mert az azt eredményezi, hogy csak annyit fordulhat be a forgováz, amennyi a nyomtáv és a kerékkarimák adta nyomtáv különbsége, ami kb. 1 mm. (Ha ennél többet kell fordulni, akkor már nem azonos iven mozogna mint a következö kerék ( a második alváz elsö kereke.) Ezért az elsö alvázt oldalra elmozdithatoan kell rögziteni (mint a nagyon).

Ezt csak ugy lehetne megoldani (kisebb malleteknél sikerülhet), ha a második alváz elsö kerekei karima nélküliek. Ennek az a hátránya, hogy akkor viszont baj van a váltokon. (Ezek a problémák léteztek a nagy mozdonyokon is, és elég nagy kopásnak lettek kitéve a második alváz elsö kerekei).

Szerencsére az állokazán stb. ad elegendö lehetöséget a fix forgoálváz álcázására, és igy a modell müködésének garantálására. (Nem kell sok mozgás, elég 1-2 mm kitérés). Europai méretekben (601, a német Mallet) még forgocsapra sincs szükség, elegendö a hátso alvázat nem egészen mereven rögziteni. Az én malletjeimen, ez ugy van megoldva, hogy a felfüggesztö csavarok (a két oldalon), egy hosszukas lyukba vannak csavarva, ami, kb 2 mm-es elmozdulást engedélyez. Természetesen a Rivarossi, Roco USA mozdonyokon ez sokkal nagyobb probléma. Majd felteszek a WEBre egy képet összehasonlitva a BigBoyt a 601-essel.

Előzmény: rezgaras (2288)