Kedves Gyorgyi_!
Én nem azt mondom, hogy nem kell földi gyülekezet. Hiszen az embereket, a tanítványokat a földön hagyta. Azaz a gyülekezet a földön van. Hanem én azt találtam a Bibliában (de bizony szívem is ezt találta), hogy gyülekezet ott van, ahol összegyülekeztünk Jézus nevében. És ehhez szerintem több nem kell. Azaz emberi szervezet az, ami Isten nevében szerintem nem kell. Más szóval szerintem emberi szervezet nem gyülekezet, a gyülekezet meg nem emberi szervezet. Vagy pontosabban, ahogy emberi szervezetté válik egy gyülekezet, annál jobban kerül ki Krisztusból. Arányosan szakad el a mennytől, ahogy nő bele egyre több ponton a világba. Mert ami szent, e világtól elválasztott. Ez a véleményem.
Azért írom ezt ilyen részletesen, mert nem gondolod, hogy hasonló vélekedéseimet a JT topicokban olvasnád, és azok oly nagyok, hogy az túl nagy munka lenne.
De persze azt nem mondom, hogy kell az, hogy ne legyen földi szervezet, mely magát gyülekezetnek tartja :)) Azaz semmi nem kötelező.
Csak, ha az apostolokat, vagy magát az Urat nézem, munkájuk nyomán nem találok földi szevezetet, azaz akik szervezettek voltak földi kötelékekben, ezek alól fel nem oldattak, akik szabadok voltak, meg nem köttetek.
Ez persze nem azt jelenti, hogy szombatonként nem jártak volna összegyülekezni, és az is igaz, ezeket az összegyülekezéseiket tanácsolták az apostolok, ott milyen legyen a rend, stb. Csak éppen ez nem emberi szervezet volt, nem voltak tagsági, szervezettségi kötöttségek, stb. Hogy ki ki alá, ki ki fölé, ki kire van bízva, ki kit szolgáljon, ki kit tartson el, stb. Ez mind nem volt, ha valami volt, az Úrtól volt, és maguk az apostolok sem mertek uralkodni a gyülekezeteken, sőt, még tanítani sem mert pl. János, vagy építen Pál, kihangsúlyozták bizony, hogy ez nem tőlük, általuk van. Mert ők mind az Úré, az Úrtól taníttatnak, és egymás hite által épülnek. Nem egyiktől a többi! Ha tehát valaki szolgál, ez nem hierarchia alapján, hanem Istentől volt. A kezdők felé, tökéletesbedésükre emberek szolgáltak, kiket szintén az Úr helyezett az egyházba, de ez egy helyen csak néhány évig tarthatott így, mert idővel mindnek tanítókká kell válni, Istentől vezetettnek, ahol egymás felé szolgálnak, ahol nem emberek vezetnek, ahol megismerték mind az evangéliumot (persze az új jövevények kivételével), ahol tehát mind saját munkájukból élnek Pál tanítása szerint (mert amíg valaki az evangéliumot közli, addig élhet, ha akar az evangéliumból, mert az igére tanított ember tartozik közölni anyagiait is tanítójával), de ugye az evangéliumot csak egészen kevesen közlik, és nem jó mindenkor tanulni, hanem el kell jutni az ismeretre. Mikor is a hierarchiából a tanulók kikerülvén maguk is meg tudják különböztetni, mi a jó mi a rossz, többé nem embertől, hanem Istentől taníttatnak és vezettetnek tovább, és az addigi evagelisták, meg tanítók vagy tovamennek, vagy funkciójuk megszűnvén akár a többi tag, munkájukból élnek.
A hierarchia ez ellen védekezik, mert a hierarchia posztjain levők megélhetést, nyereséget találnak posztjukból.
Jézus, meg apostolai egyáltalán nem törődtek emberi hierarchiával, hiszen a hierarchia akkor is, mindig is emberek rendeléseit kényszerítette, Isten rendelései helyett az emberekre. Ha viszont Isten vezet, a hierarchia felesleges. Miért is istentelen. Mert Jézus éppen nem volt közömbös a hierarchiával. Hanem ellenezte. Igaz, nem harcolt ellene, csak azt mondta, jaj nékik.
Jézus még apostolainak sem engedte tehát, bárkit eltiltanának Krisztustól, vagy Nevének használatától, aki nem az apostolokkal (egyetértésükkel, irányításukkal, rájuk hallgatva, stb.) teszi ezt, azaz hiába tiltották az apostolok az ilyet, hiába nem tetszett nekik, ha valaki aki az apostoloktól maguktól is független volt, az attól még Krisztussal volt, ha nem ellene volt. Tehát még az apostolok sem tudták elérni, hogy valakinek úgy kelljen táncolni, ahogy ők fütyülnek. Ilyet csak a hierarchia vár el. Ezzel indult ez a topic.
CSerfa