etwg Creative Commons License 2001.01.04 0 0 2206
Szia BéPé

Üdv a körünkben és minden jot az uj évben.

Ezt irtad:

A modul egyébként veszi a vezérlőközpont jeleit is, sajnos azt nem tudom, hogy ennek mi az oka, de van egy elképzelésem: figyeli, hogy milyen
mozdonyok vannak a pályán, és azoknak a címeire küldi a STOP üzenetet.

Erre azért van szükség, mert ha a STOP modul leállitja a szerelvényt, azt ennek ellenére el kell látni digitális infoval (mert az öregebb vagy rosszabb dekoderek elveszthetik az informáciot), ellenkezö esetben tényleg az következhetne be amit te is leirtál.
A másik dolog amit az analog világban egy diodával oldottunk meg a (az ellenkezö irönyő szerelvény nem reagál a jelzöre) a digitális világban elég bonyolult és pont a STOP modulnak kell azt vizsgálni, hogy melyik iránybol közeledik valami a jelzöhöz. Tehát csak azt a szerelvényt kell megállitani, amelyik a helyes iránybol jön.

A te éltaéad is elmondottak alapján meggyözödhetünk, hogy milyen bonyolult az ilyen vezérlés, ezért keresnek mindenütt valamilyen egyszerü dolgot, amiböl aránylag könnyen megállapithato, hogy melyik vonat is van a körzetben (vonalkod, egyébb érzékelök stb.)
Valahol olvastam, hogy vannak már valamilyen szerkezetek, amelyek a vagon, mozdony számát is képesek leolvasni, de szerintem még mindig egyszerübb (legalábbis europai méretekben) valamilyen kod matricával megoldani ezt a problémát. Lehet kapni (sokszor nagyon olcson) 4-8 bites fénysorompokat. Ezekhez, csak egy tükrözö folia kell, hogy megállapitsuk melyik jármü is ment el az érzékelö felett. Még akár kézzel is meglehet a kodokat rajzolni és a jármüvek aljára ragasztani.

Előzmény: BéPé (2204)