Törölt nick Creative Commons License 2001.01.02 0 0 1167
Szia NaNe (Nők a Nőkért Alapítvány... :-))) )!

NEM akarom megvédeni - elvtelenül - a Matávot, de talán még bevehetnéd a listádba az áramszolgáltatódat is (hiszen ha nincs áram, nem megy a PC-d), az íróasztalod gyártóját (kényelmetlen a billentyűzet kezelése) és az anyósodat is, ha nejed/urad otthjagy a sok netezés miatt!:-)))

De komolyra fordítva: az egész mai számítástechnikai környezetben a telefonközpontok illetve a távközlő hálózatok (a vezetékes!) műszaki megbízhatóság szempontjából (még Siemens központ esetében is:-((( ) a légiközlekedés technológiájának megfelelő biztonsági százalékot ér el!

A probléma éppen az eredeti telefonos hálózati felületen, a kapcsolódó EGYÉB berendezések kapcsolatában merül fel (ez még az analóg készülékekre is sokszor igaz volt, HÍF engedély ide vagy oda!) és ezekre tényleg nem amatáv felelősségét kell ráhúzni!

Az NT dobozok megbízhatósága vagy meg nem bízhatósága tekintetében az ELCON kollégája sorai között olvasva eléggé egyértelmű azonban, hogy a Matáv ISDN alkalmazása terén valami nagy gikszer lesz/van és a kijavítás (talán még az analízis is) várat magára.

Sajnos abban egyet kell Veled értenem, hogy az ügyintéző hölgyek/urak minden esetben egy-egy átkapcsolás után újrakérik az információt, de egy kapcsolási szám és egy ügyfélszám nem a világ - ennél sokkal fontosabb a leghető legszabatosabb probléma-ismertetés!! Hiába ágálok az ellen, hogy nyelv- és gyakorlatidegen kifejezéseket használnak (szolgáltatás berendezése, ISDN migráció, hogy csak alegellenszenvesebbeket említsem) de sajna ma Mo-n a távközlési kultúra mindkét oldalon (szolgáltatói és felhasználói) elég alacsony! Mindenki használni akarja a rendszereket de a win és a mobilok ikonjainak "elbutító" hatása miatt az egészségesen szakszerű terminológiát senki semm hajlandó elsajátítani Érzékeny pontom pl. a hívószámok tagolása (CCITT ajánlás szerint 7 jegy esetén 3-2-2 vagy 3-4 bontásban, 6 jegy esetében 2-2-2 vagy 3-3 bontás), és ha megnézed a "fejlettebb nyugati" államok (kereskedelmi) televízióhírdetéseit, érdekes módon nem találsz olyan feliratot, hogy pl. 45-23456!!! Itthon meg képesek egy mobilszámot úgy kiírni, hogy pl. 06 209 34 5678 !!!

Ehhez hozzá kell venni, hogy sajna a Matáv belső adminisztrációs/ügyfélmenedzsment rendszere (OSS)lassan több problémát okoz, mint hasznot hast (ügyfélszolgálati aspektusban legalábbis)!!!

A Matáv-MatávNet szétválasztás pedig épp a GVH döntése miatt következett be - a kicseszéssel rajtunk keresztül a demokráciának és a monopolellenes törekvéseknek mutatnak fityiszt!!!

"Egyszerűen" élni kell a lehetőségekkel - kötbér, reklamáció, HÍF, FVF - és egyértelműen kell fogalmazni és határozottan, de udvariasan kell(ene) beszélni az ügyintézőkkel! Tapasztalataim szerint ekkor elég sok mindent meg tudnak tenni :-)))

Üdvözöl

Maus Róbert Péter

Előzmény: NaNe (1146)