Bender Oszi Creative Commons License 2001.01.02 0 0 2174
Vonatérzékelés, vonatbefolyásolás.
A mozdonydekóder címe kiolvasható, tehát amikor a jelző előtt van a szerelvény, ki kell olvasni a dekóder címet, és a jelző állásának megfelelően vezérelheti a mozdonyt a számítógép. Ezt gondolom a számítógép szoftverére kell bízni. Ahhoz, hogy ne az összes dekódercím olvasódjék be, a jelző előtt egy szigetelt szakaszt kell csinálni. A szigetelt szakasz hossza a legnagyob vonathossz+fékút+biztonságra néhány 10 cm. Az ilyen megoldás annál a szerelvénynél is működőképes, amelyiknél hátul van a mozdony (pl. ICE2 tolt menet). A jelző elé fékút távolságra kell tenni egy vonatérzékelőt, amikor ezt eléri a szoftver kiadja a fékezési, vagy sebességcsökkentési(!) parancsot (ha a jelző sebességcsökkentést ír elő). Reed relé nem jó, mert nincs minden vagonon mágnes (tolt menetnél az első vagonon). A LENZ rendszerében erre van megoldás. G.Petya honlapján levő rendszer tudja ezt ? A LENZ az LG100 Brake Modullal (95$) oldja ezt meg, és kell még hozzá egy LV101 erősítő (150$), amelyik az összes szakaszolást működteti. Minden jelzőhöz kell 2 relé, ez egyik a Brake Modulos erősítőre kapcsol át a megálláshoz, illetve az indításkor visszakapcsol a Brake Modul nélküli erősítőre, a másik tilos illetve szabad jelzés esetén szabályozza a vonatérzékelő ki-be kapcsolását. A LENZ működik tolt vonatnál, de nem működik sebességcsökkentést előíró jelzés esetén. Lásd LENZ LG100 modul leírása www.lenz.com címen.