JSB Creative Commons License 2000.12.31 0 0 2163

luc 72, joem, matiz Uraknak!
Üdv! Az 520-nak (bombardon volt a MÁV beceneve a Basszus fúvóshangszerre emlékezve) a Tatai úton jól tanulmányozható példány látható, ha jól emlékszem , a 034. Hozzánk levetett szovjet zsákmánymozdonyként érkeztek. Az 52 sort a Hitlerájban mindenki gyártotta(főleg Schwarzkopf- több mint százéves mo,megszünt mozdonygyár, és Maffei/münchen), egyszerű felépítésű, könnyen karbantartható mozdony volt. Terv szerint 15000(!) darabot akart a Führer. Lett belőle valamivel több mint 5000. Az sem semmi! Azért oly "csupasz" , mert a csöveket a külső palást alatt helyezték el (melegített az orosz télben) és nem kint mint Európában.
Szépet lehet építeni a Fleischmann, vagy Kleinbahn gépből. Second hand megteszi, az olcsóbb is. Nálunk a Wannentender volt a módi, habár egy kabinentenderes gép is volt(Istvántelken dugják). Ahhoz vehetsz Bécsben külön tendert a Kleinbahn üzletben. Ára ca. 130-140 ATS.Fleischman jobb, mert ott a kész hajtás, a Klein csak fut.
Taurus még odébb van. LÁsd a VASÚT@MODELL számokat ill. a Vasútgépészet 1998. 3. számát. Nálunk a három áramszdős kétáramnamü fog futni, de abból még csak egy épült, és 2001 késő nyarán kezdődik a sorozat átadása(325 db). A modell (ROCO, TRIX HO-ban) a 1016! A magánvasúti bérváltozat a.la Siemens is az lesz. A DB rendelt 25 (első nekifutás)kétáramnemű -hozzánk is jó lesz- változatot. Még sorozatjele sincs.A MÁV 10 gépet tervez (ha nyer), de a tender végét várjátok meg. Addig kár 40-45e forintot kiadni. Az 1116 sort, ami hozzánk jön majd, még csak csak a TRIX gyártja, N-ben.
A 185 tehervonati gép(400 darab épül), amelyik, itt volt, egy +1MW tuningolt példány(5,4 MW), de a gépészek egyöntetü véleménye, hogy így is gyenge. Az ADtranz tavaly még egy magyar változatot igért, lásd Vasútbarát Magazin 1999 téli száma, most hallgatnak mint a ...(na ja, így NEKIK olcsóbb).A Taurus univerzális,teher és gyorsvonati. Jóval erősebb gép, és a sógorok ezt favorizálják (ismerjük be, joggal). A 185-t most sem engedték át, szlovák teherre lógatva vontatták. Többet a szaksajtóban, figyeljetek. Imádkozzunk, hogy a szakemberek döntsenek. Talán számít, hogy ár-teljesítményben a Siemens jobb, de a politikusoknál ki tudja... A szervezők - orvul, lerohanósan - a sógoroktól jövő miniszterelnök urunknak a 185-öt a soproni pályaudvaron megmutatták . Szóval a "stílus" már elszabadult, a vasútgépészeket még nem kérdezte senki.
Felsővezeték a Viesmanntól briliáns, csak német(Rétfalvinál, Erkel utcában kapni). Sommerfeld gyárt sokat, csak magyart nem. Neki kéne veselkedni, maratva. A cseh betonoszlopok fából könnyen legyárthatók. Sokfelé van.

BUÉK mindenkinek!