Daemon Creative Commons License 2000.12.18 0 0 72
Jegyezzük meg, hogy a termékek ára többek között azért emelkedik, mert a forgalmazó a vásárlóval fizetteti meg a reklámköltséget. Ha tehát nem vásárolunk olyan termékeket, amelyeket a televízióban reklámoznak, akkor előbb-utóbb:

1. Kevesebb lesz a reklám, mert nem lesz miből reklámozni? (nem hiszem)
2. felmennek az árak, hogy mégiscsak behozzák a reklámköltséget? (valószínű)
3. Azok a termékek is megjelennének a tévében, amelyek reklámozására eddig nem volt pénz, most viszont - hála a több vásárlónak - van? (több, mint valószínű)

Semmit nem lehet elérni ilyen bojkottal. Viszont határozottan gyomorforgatónak tartom a forgalmazók a televíziók és a médiaügynökségek viselkedését, ahogy megpróbálják tűzzel-vassal ránerőszakolna a termékeiket. Csak úgy mellékesen jegyzem meg, hogy a topicindító felhívás sem kevésbé gyomorforgató. Tökéletesen tisztán érezhető rajta az a naiv, ámde rosszindulatú szándék, hogy a kerekedelmi tévék felől a közszolgálati tévék felé terelje a bevételeket. Ez utóbbit egyébként az államnak kellene eltartania a mi adónkból, és az előfizetési díjakból, vagy nem?