rezgaras Creative Commons License 2000.12.12 0 0 2028
pg54 írta:

> No, ilyent még nem hallottam, és kérdezem, ha valaki
> tájékozott ez ügyben: tényleg így van-e?

Gyakori megoldás, fôleg azok körében, akik maguk építenek. Az elônye az, hogy nem kell elvacakolni azzal, hogyan passzintja be az ember a motort a hosszkazánba a hajtóművet meg az állókazánba. Ráadásul így a mozdonyt ki lehet tömni ólommal, amitôl jobban vontat. Ha a szerkocsi tolja a mozdonyt, akkor mindig az a baj, hogy egy szokásos szerkocsiba nem fér el a motor meg a hajtómű mellett elég súly.

Sajnos a kardántengelyt nem könnyű álcázni. A tengeren túlon minden valamirevaló mozdonyban volt Stoker, annak lehet a kardántengelyt álcázni.

> Azokat a rudazat hajtja meg? H0-ban kibír ennyit a
> modellrudazat?

Az amerikai modellgôzösöket mindig is így konstruálták. A motor egy csigával a leghátsó vagy esetleg hátulról a második kereket hajtja, a többit meg a rudazat. Pontos munka kell hozzá, hogy simán menjen, és műanyag kerekekkel nem egyszerű. De nézd csak meg:

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Drawing/342/342ARRA.GIF
http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Drawing/342/342AR13.GIF
http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Model/342/HEU1.JPG
http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Model/342/HEU3.JPG

Előzmény: pg54 (2015)