Szia Olivér!
Köszönöm a segítőkészségedet. Engedelmeddel ideírom a problémámat érintő választ, amit a honlapotokon találtam :
"Néha internetezés közben lebont a kapcsolat, ki a felelõs ezért?
Ha a vonal szakad meg, akkor a vonalon valamely részvevõ (ISP, távközlési szolgáltató, elõfizetõ) lebontási -disconnect- uatsítást adott ki. Az ISP-nél is érdeklõdhet, hogy a nem aktív internetezõket (nincs adatforgalom) mennyi idõ múlva bontja le (többnyire 10-20 perc inaktív állapot az Internet felé"
Nos én beszéltem a MatávNettel. Ők azt mondták, hogy nem bontják le a vonalat, náluk nincs ilyen. Aztán összeakadtam egy internetes cimborámmal, aki mit ad Isten a Matávnetnél supportál. Kérdésemre elmondta, hogy hivatalosan nincs olyan, hogy forgalommentes kapcsolat esetében x perc után bontanak, viszont 'nem hivatalosan' van :( Náluk 10 perc és a routereken állítják be (Szép kis csapat)
A Datanet szintén tagad.
Ennek ellenére nem hinném, hogy ők bontanak le, mivel olyan is előfordul, hogy már egy perc után ugrik a kapcsolat. Igen drága nekem így interneteznem.
Aztán nyomoztam a Matávnál is. Szerintem csak a veziggel nem beszéltem még az ügyemben. Végighívtam az összes ügyfélszolgálatukat az 1212-től kezdve a 143-on keresztül az ISDN technikai ügyfélszolgálatig. Senki nem tudott segíteni. Én nem tudom, kiket alkalmaznak a MATÁV-nál, de csupa fiatal pubi kapkodja fel a telefont és csak hümmög meg nyögdécsel a telefonban. (Volt szerencsém munkám kapcsán kb. egy éve egy pillantást vetni az egyik diszpécser terembe, a következő látvány fogadott: Kb. 22 éves gyerek fején walkman fejhallgató, szeme csukva, zoknis lába az asztalon az üres kólásüvegek mellett, és kezében egy akusztikus gitárral kornyikál. Matáv 1999-ben, ISO 9002, ehhh..)
Egyszer elkaptam egy ISDN szakembert a MATÁVnál. Ő hívott fel, gondolom azért mert bejelentettem a hibát. Meg is lepődtem. Na most azt képzeld el, hogy fél órás együtt töprengés után elmondta nekem, hogy otthon neki is MATÁV ISDN van és bizony neki is szakad a kapcsolat, méghozzá ua. rendszerességgel, mint nekem. És ha megtudom, mi a gond, ugyan már szóljak neki is. De ő legalább szakember volt és volt annyi vér a pucájában, hogy megmondta, nem tudja mi a gáz.
No tehát ... hónapok óta futom a köröket, hangról ismerem az internet szolgáltatóm összes műszakisát. A hiba maradt és az összes ebből fakadó megszakadt kapcsolatot derekasan kiszámlázza nekem a MATÁV minden egyes hónapban.
Azt még az egészhez hozzáfűzném, hogy előtte analóg vonalam volt. Soha(!) nem szakadt meg az összeköttetés. Öt éve internetezem, 12 éve programozok számítógépeket, tervezek és felügyelek rendszereket heterogén hw/sw környezetben.
Hogyan tovább, van tipped ???
kösz,
NaNe