Ha van jo esztergapadotok, akkor csak egy befogopofát kell szerezni, csinálni, amivel be tudod pontosan fogni az egyik kereket. A másikat meg kell támasztani a csuccsal, és ezt nagyon ovatosan leesztergályozni. A valamikori NDK kerekek néha igen kemény anyagbol készültek (a mai napig sem tudom milyenböl) ezeket csak csiszolni lehet. Fogj be egy kézi minifurogepet (12V) egy csiszolokoronggal a szupportba, és azzal remekül le lehet csiszolni a karimát. (kell hozzá egy befogo szerszám). Ha az egyik kerék kész meg kell forditani.
A NSWL (meg egy néhány europai szerszámcég) szállit kerékbefogot, de elég drága, igy olcsobb a házi gyártás.
A legjobb duraluminiumba vagy esetleg kemény müanyagba beesztergályozni egy lyukat amibe jol szorul a kerék. Ezt pontosan befogni az esztergapadba, majd a csuccsal benyomni a kereket, ugy hogy az ütésmentesen forogjon.
Schnitzer ur valamikor a puha kerekeket magán a mozdonyon csiszolt le, mégpedig ugy, hogy a mozdonyt egy lapos köszörü kövön egy helyben járatta. Én ezt pont akkor akartam megprobálni, mikor azokra a kemény kerekekre bukkantam. Nem müködött az eljárás, igy kerestem másikat. Amugy is probléma van, ha nem minden kereke van a mozdonynak meghajtva.