Törölt nick
2000.11.28
|
|
0 0
1828
|
"Bocs' de sem időm, sem kedvem nem volt egy pontos fordításhoz..."
Talán valami ilyesmit írtál volna:
52 1850-2027 (hadimozdony)
A szokásos kivitelhez képest a kondenzációs mozdonyon a következő módosítások figyelhetők meg: a hengerekből kilépő gőz nem a szabadba távozik, hanem először a füstgázventillátornak a kémény mellett balra elhelyezkedő turbináját hajtja meg, mivel a kondenzációs mozdonyban nincsen fúvócső a tűz élesztéséhez szükséges vákuum biztosítására. A gőz egy olajleválasztón át a kondenzációs szerkocsiba áramlik, ahol egy további turbinát hajt meg, amely a szerkocsi tetején lévő három axiálventillátort mozgatja. A hűtés a gépkocsi hűtőjének elvén működik. A 90 fokos vízzé kondenzált gőz – mivel lágyított és előmelegített – jó minőségű tápvízként áll rendelkezésre. A dugattyús tápszivattyú, a generátor és a két biztonsági szelep egyikéből távozó fáradt gőz szintén a szerkocsiban kondenzálódik. A fűtés, tömítetlenségek stb. miatti gőzveszteségeket a szerkocsi tápvíztartályából pótolják. A vízvételezés nélküli 1000-1200 km-rel a kondenzációs mozdony hatósugara a hagyományos 52-ét mintegy hétszeresen meghaladja.
Macibb
|
Előzmény: pg54 (1827)
|
|