etwg Creative Commons License 2000.11.27 0 0 1814
Szia rézgaras,

itt csak nagyok kicsik az eltérések (1/10-d milliméterek), amit nagyon könnyü reszelövel kezelni. Nyilván, hogy optikailag a PECO meg a PILZ sin szebb (a németek a valamikori CONRAD - késöbb RÖWA) sinekre esküdöznek, de miután már nem kaphato, nincs sok értelme vele foglalkozni.
A sineknél 2 dolog fontos az ár meg a hozzáférhetöség, mert a sinek többsége ma már nagyon jo minöségü (legalább is a felsöbb modell kategoriákban). Végeredményben mindig kompromisszumot kell választani. Én sokáig PILZ sinekkel dolgoztam, jelenleg PECO sinekkel dolgozom. Egy kicsit rosszabb velük a munka mint a PILZ sinekkel volt mert, nem annyira erös a sinek felfogása (igy a sin gyakran kiszakad a talpfábol). Jo a PECO válto, mert benne az a kicsi rugo (igy manuálisan is könnyen állithato) és nagyon kis méretü, ami sok helyet sporol meg. (A terepasztal amugy is egy erdei vasut, tehát nem nagyon zavar a meredekebb válto).
Ráadásul ilyen alacson sin Europában senki mástol nem szerezhetö be. (Code 80).
A LIMA is csinál egész jo sineket, de sajnos inkább csak olasz piacon láthato. A ROCO az olcsobb sineket tényleg a MEHANOnál csináltatja, állitolag rozsdamentes acélbol vannak, ami nem rossz, csak ott nem szabad elfelejteni a rendszeres tápellátást, mert aránylag nagy az ellenállás (hasonloan a régebbi PILZhez). Viszont nem csuszik meg a mozdonykerék, igy optimális vonoeröt lehet elérni (nagyon jo emelkedökhöz).

Előzmény: rezgaras (1812)