etwg Creative Commons License 2000.11.24 0 0 1776
A mester modell nem arra kell, hogy azt a formakészitö lemásolja, hanem arra, hogy azon nézze meg az egyes aproságokat, hogy azok hogyan is néznek ki a valoságban ( a modellen). Nem várhato el egy formakészitötöl, hogy annak fogalma legyen arrol, hogy pl. hogyan néz ki egy üzemanyagtartály, egy kürt, egy hütörács (ami ugye soha nincs tizstességesen megrajzolva) stb. Ha ezt nem tudja akkor igen nagy a valoszinüsége annak, hogy rosszul fogja megcsinálni, és egészen biztos, hogy restell minden problámáért téged zavarni.
Ideális, ha a mesterembernek van valami elképzelése a vasutrol, hogy legalább elmenjen esetleg megnézni a valos jármüvet és azon tanulmányozza , hogy mit, hogyan kell csinálni. Hidd el pont ezekért a tulajdonságokért vannak a jo modell formakészitök nagyon felkapva.
Sajnos pont ezeken a tulajdonságokon mulik sokszor a vásár (és emiatt szidjátok sokan ezt meg azt az egyes modelleken).
Én megépitettem már vagy 10 gözmozdonyt anélkül,. hogy valaha is láthattam öket a valoságban és nagyon keserves munka volt. Ugyanez lesz a mesterember problémája is, amit csak személyes beállással lehet kompenzálni, vagy egy mester modellel, vagy valaki aki ismeri a modellt állandoan a nyakán lesz. Sokszor azonban a marási folyamat elég hosszadalmas, és ha valami rosszul sikerül csak nagyon körülmányesen lehet javitani.
Ez probléma a nagyoknál is, ezért a modern formák szegmensekböl állnak, hogy hiba esetén csak az adott szegmenset kelljen ujra csinálni. Sajnos az ilyen forma sokkal drágább.
Előzmény: rezgaras (1732)