etwg írta:
> ...habár ma már egy Rivarossi, egy ROCO (Life-Like)
> ugyanannyiba kerül mint egy olcso rézmodell. (Nézz be egy
> két amerikai e-commerce oldalba).
Belenéztem ;-)
Szóval azért itt van egy trükk: te a _használt_ rézmodellek árát hasonlítod össze az _új_ műanyag modellekkel! :-)
Az utóbbi idôk egyik legolcsóbb réz-gôzmozdony-modellje a PRR H-sorozatú Consolidation-ja volt (Sunset?). Azt, ha jól emlékszem, $400 fölött árulták festetlenül is. Egy rézbôl készült PRR Duplexért vagy NYC Hudsonért $1000-nál többet kérnek! Az új Rivarossik $160 és $220 között vannak katalógusáron, jobb boltokban, vagy csomagküldôvel bô 20%-kal olcsóbban. Az én használt (igaz, a régi sorozatból - mecsoda kölömbség) Cab-Forward-om $70 volt. A Life-Like (Roco) Mallet egyelôre egy egyedi darab. Az IHC-k (Mehano) és az RDC-Roundhouse gôzösei sokkal olcsóbbak, $60-$80. Az Athearn Genesis Mikado-t is meg lehet már 110-120 dolcsiért kapni. Pedig az egy finom modell!
A réz kitekkel kapcsolatban teljesen egyetértek veled. Irigyellek a Gerard modellekért. Dehát azokat úgy hirdették, hogy "nem is modell, hanem miniatűr eredeti". Kár, hogy nem futottak jól, ennyi pénzért az is belefért volna.
A MÁV motoros kocsi már az én fejemben is megfordult. Tényleg igazi jelölt a rézmaratásos technológiára. Sajnos van egy probléma! Magyarországon a szegecselt kocsiszekrényeket másképp konstruálták, mint a britek és az amerikaiak. Nálunk az acélszalag, ami a szomszédos lemezeket összefogta, nem belülrôl, hanem kívülrôl volt felszegecselve. Ez megnehezíti a modell maratását, mert a szegecsek a szalag tetején vannak. Azaz nem lehet a szokásos utat követni, hogy egyik oldalról maratják a felületi struktúrát - mintát, másikról meg a nyílásokat (ablakokat). Ugyanis a szalagokon magukon két "lépcsô" van. Tehát a szegecses szalagokat külön kell kimaratni és a kivágott oldalfalra felragasztani.